Deutz - Najnowsze silniki serii TCD i paliwa alternatywne

Deutz - Najnowsze silniki serii TCD i paliwa alternatywne

W ramach opracowywania rozwiązań coraz bardziej przyjaznych środowisku naturalnemu Deutz zatwierdził najnowsze silniki serii TCD jako zgodne z paliwami alternatywnymi.

Pogoń za konstruowaniem coraz bardziej ekologicznych maszyn trwa w najlepsze. Powodowana jest nie tyle modą, co koniecznością spełnienia rygorystycznych norm oraz chęcią zwiększenia dbałości o środowisko naturalne. W przypadku pojazdów budowlanych największe zanieczyszczenie generują spalinowe jednostki napędowe.
Ostatnie lata, to prezentacja coraz nowszych rozwiązań, których celem było spełnienie obecnych norm Stage IV. Systematycznie pojawiają się kolejne koncepcje, ponieważ na horyzoncie pojawia się już Stage V. Wśród najciekawszych propozycji zaprezentowano do tej pory silniki napędzane wodorem, metanem, biodieselem, czy też elektryczne jednostki napędowe. W przypadku tych ostatnich największych problemem jest opłacalność produkcji innowacyjnych urządzeń połączona z ograniczonymi możliwościami zasilania. Z wodorem problem jest podobny, a prace nad wykorzystaniem metanu wciąż trwają.

TCD i paliwa alternatywne

Starania nad stworzeniem możliwie najczystszych silników prowadzą najwięksi światowi producenci. W jednym z ostatnich komunikatów, Deutz poinformował, iż najnowsza generacja silników TCD może pracować z paliwami alternatywnymi. Jak stwierdzili przedstawiciele firmy, jest to „kolejny logiczny krok” na drodze do opracowania zrównoważonych i wydajnych systemów napędowych. Co w połączeniu z ofertą rozwiązań objętych strategią E-Deutz ma zapewnić producentowi wiodącą pozycję na rynku w dziedzinie innowacyjnych układów napędowych.
Specjaliści przedsiębiorstwa twierdzą, że elektryfikacja jako część systemu hybrydowego może poprawić wydajność jednostek napędowych. Co więcej, pozwala ona na zmniejszenie rozmiarów silnika spalinowego. Jednak nadal dużo można zmienić w zakresie zmniejszenia emisji środków szkodliwych, w przypadku silników tradycyjnych, poprzez wybór różnych paliw. W myśl tej zasady Deutz zatwierdził serie jednostek napędowych TCD 2.9 / 3.6 / 4.1 / 6.1 / 7.8 / 12.0 / 16.0 jako zgodne ze standardem EU Stage IV i US Tier 4. Wszystkie starsze silniki Deutz, bez oczyszczania spalin, zatwierdzono do pracy z parafinowymi olejami napędowymi oraz biodieslem lub z mieszankami biodiesla, przy czym termin „paprafinowe oleje napędowe” obejmuje szeroką gamę produktów. - W przyszłości e-paliwa staną się częścią mieszanki, która umożliwi silnikom operowanie na ekologicznej, neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla energii odnawialnej. - stwierdzono.

BK

fot.firmowe


Reklama
Powiązane artykuły