Mostostal Zabrze GPBP/Manitou/BH Ruda - Strategiczny dostawca

Mostostal Zabrze GPBP/Manitou/BH Ruda - Strategiczny dostawca

Firmy budowlane działające również w naszym kraju coraz chętniej sięgają po uniwersalne maszyny, które wykraczają poza przyjęte standardy. Do tego grona zaliczają się bezsprzecznie ładowarki teleskopowe MRT, wyposażone w funkcję obrotu nadwozia, dzięki czemu mogą z powodzenie zastąpić na budowie kilka innych maszyn, na które konsekwentnie stawia firma Mostostal Zabrze Gliwickie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego z siedzibą w Gliwicach, zaopatrująca się w sprzęt tej marki w katowickim przedsiębiorstwie BH Ruda.

Umieszczenie teleskopowego wysięgnika na obrotowym nadwoziu sprawia, że ładowarki MRT mogą wykonywać zadania nie tylko typowe dla tej grupy maszyn, lecz także pełnić funkcje dźwigu lub podestu roboczego o znacznie szerszym zakresie dostępu niż dotychczas. Możliwość pełnego obrotu pozwala również usprawnić stacjonarny przeładunek, który teraz nie wymaga już teraz poruszania się i wykonywania nawrotów całą maszyną. Takie zalety są szczególnie cenione w przypadku firmy Mostostal Zabrze GPBP, która użytkuje dwie ładowarki MRT 2150+ (jedna zakupiona w 2014 r., druga – tegoroczny nabytek), zaangażowane podczas budowy bloków 5 i 6 Elektrowni Opole. – Już 10 lat temu zdecydowaliśmy, że Manitou będzie naszym głównym dostawcą, dlatego sukcesywnie wychodzimy z produktów innych firm, które nas do tej pory obsługiwały. W 2006 r. zakupiliśmy ładowarkę MT 1330, a dwa lata później – MT 1740. Wszystkie zakupy realizujemy przez wypracowane przez firmę zyski – wyjaśnia Czesław Ławniczak, kierownik zakładu technicznej obsługi budów w firmie Mostostal Zabrze Gliwickie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego.

Ładowarki z obrotem

Przykład przedsiębiorstwa z Górnego Śląska pokazuje, że firmy z czasem decydują się na wejście w segment ładowarek obrotowych oferujących większe możliwości działania. Także i w tym wypadku podjęcie decyzji o zakupie ułatwiły wcześniejsze demonstracje maszyn i testy, w których chętnie uczestniczyli firmowi operatorzy. – Ta maszyna potrafi w naszym przypadku zastąpić nawet pracę 30 osób. MRT 2150+ jest bowiem bardzo uniwersalna i dysponuje szeroką gamą osprzętu – widłami, łyżką o pojemności 0,7 m³, wysięgnikiem-żurawiem przedłużanym z wciągarką, łyżką do betonu (0,5 m³) czy pomostem roboczym ze sterowaniem radiowym. Generalnie w około 60% czasu pracy służy nam jako dźwig, a tylko w 40% jako ładowarka – podkreśla Czesław Ławniczak. Wśród zadań wykonywanych przez ładowarki obrotowe MRT 2150+ są przede wszystkim transport materiałów budowlanych, czy deskowanie. Sprawdza się w tym ze względu na wysięgnik o długości 20,6 m (udźwig – 5 t), który daje większe możliwości działania niż żuraw, wózek widłowy czy ładowarka. Plusem jest także przystosowanie do pracy z koszem oraz specjalny kosz do betonu pozwalający niejednokrotnie zastąpić mniej mobilne na placu budowy pompy do betonu.

 

Operator dobrze przeszkolony

Aby w pełni wykorzystać możliwości tych nietuzinkowych maszyn – diler Manitou, czyli firma BH Ruda koncentruje się na szkoleniach operatorów – każdorazowo firmy delegują osoby na 2-3-dniowe, kompleksowe szkolenia, w czasie których mogą na miejscu zaznajomić się z tajnikami sprzętu spod znaku Manitou. - Operator w dniu przekazania maszyny ma mieć wszystkie dostępne funkcje w głowie, nie zaś uczyć się ich na placu budowy. Jeżeli wiedza praktyczna jest już na tyle duża, że można spokojnie dopuścić operatora do pracy, mogę spać spokojnie. Tym bardziej, że kierujemy do obsługi tych maszyn wyłącznie doświadczonych operatorów – przekonuje kierownik Ławniczak.

Serwis jak błyskawica

Zakupy w BH Ruda realizowane były głównie z myślą o dużych inwestycjach – wtedy można liczyć nawet na ich stuprocentowe obłożenie. O skali wykorzystania maszyn najlepiej świadczy ich roczny przebieg sięgający nawet 8 tys. mth. Dlatego Mostostal Zabrze GPBP w razie jakichkolwiek problemów ze sprzętem zdaje się na serwis BH Ruda. – Marka Manitou to Mercedes na rynku – w końcu nawet  maszyny te wyposażone są w silniki Mercedes Benz. Koszty eksploatacji nie są wysokie, a dużym plusem jest działalność serwisu, gdyż nie mamy żadnych problemów z czasem reakcji – mechanicy są w sumie na telefon, możemy dzwonić się do firmy BH Ruda nawet po godz. 18, a na drugi dzień możemy liczyć na reakcję. A tego w przypadku przedstawicieli innych marek nie możemy uzyskać. Możemy także liczyć na gwarancję dobrego wykonania usługi. We własnym zakresie robimy co najwyżej wymianę kół i naprawy dętek czy dolanie oleju – mówi Czesław Ławniczak.

Grzegorz Antosik


Reklama
Powiązane artykuły