Nowy model miniładowarki Case SR270

Nowy model miniładowarki Case SR270

Case Construction Equipment zaprezentował serię odmienionych miniładowarek kołowych oraz gąsienicowych.

Case Construction Equipment wprowadził do swojej oferty modele miniładowarek kołowych i gąsienicowych o nowych oznaczeniach. Zmiany podyktowane są przede wszystkim zastosowaniem jednostek napędowych o zmniejszonej emisji spalin oraz większymi możliwościami w zakresie podnoszenia.

Nowe modele, większe możliwości

Model SR250 został zastąpiony ładowarką o nazwie SR270 z systemem poprzecznego podnoszenia ramienia. Natomiast SV340 zastępuje wcześniejszy SV300. Jest to maszyna z pionowym ruchem podnoszenia ramienia. Oba pojazdy to modele kołowe. Wraz ze zmianą oznaczeń, jak wspomniano wyżej, zwiększono także możliwości. Nominalny udźwig w SR270 wynosi 1225 kg (więcej o 90 kg), a w SV340 – 1545 kg (więcej o 185 kg). Podobnych zmian doczekał się również model gąsienicowy TR320, który został zastąpiony przez TR340. Silnik spełniający wyższe standardy emisyjne montowany jest również w ładowarce TR380, ale tutaj nie ma zmian dotyczących ramienia podnoszącego, zatem nazwa pozostała niezmieniona. Z kolei udźwig w TR340 wynosi 1542 kg, czyli o 91 kg więcej.
To nie koniec zmian jawnie wpływających na wydajność narzędzia roboczego. Aby miniładowarki radziły sobie nawet z najbardziej wymagającymi narzędziami modernizacji poddano układ hydrauliczny. Mówiąc dokładniej, moc hydrauliczną zwiększono o 10%. Jest to efekt modyfikacji w obrębie pompy tłokowej wysokiego przepływu EHF, która zmniejsza ciepło wytwarzane przy odciążaniu oraz optymalizuje przepływ i ciśnienie w układzie hydraulicznym.
Wraz ze zwiększeniem wydajności pracy, modele z pionowym podnoszeniem wyposażono w mocniejsze ramię podnoszące, a także we wzmocnione łączniki H. Wszystkie wspomniane wcześniej maszyny zaopatrzono także w jedną z najszerszych kabin w branży, która zapewnia operatorowi widoczność ze wszystkich stron.

Nowe serce

Doświadczenie Case CE w obrębie produkcji jednostek napędowych jest bardzo duże. Zsumowane z osiągnięciami FPT (Fiat Powertrain Technologies) sprawia, że nazywanie amerykańskiej firmy specjalistą jest w pełni uzasadnione. Case CE jako pierwszy producent sprzętu budowlanego wprowadził zarówno technologię selektywnej redukcji katalitycznej SCR oraz układ recyrkulacji spalin EGR. Obecnie SCR jest szeroko stosowany na całym świecie zarówno w maszynach budowlanych, jak i w innych konstrukcjach. System ten nie dość, że wpływa na ograniczenie emisji szkodliwych substancji w spalinach, to poprawia efektywność paliwową, utrzymuje temperaturę spalin na niskim poziomie, a może też eliminować potrzebę stosowania filtrów cząstek stałych.
Jedną z ostatnich innowacji Case CE, która została wprowadzona do nowych miniładowarek, jest ulepszony układ Compact High-efficiency SCR. System ten, stosowany w 90-konnych silnikach Case, pozwala m.in. na obniżenie emisji ciepła.
Co więcej, producent podkreśla, że jednostki te znacznie lepiej reagują na obciążenie, co umożliwia silnikowi szybszą reakcję na nagłe zapotrzebowanie na moment obrotowy, co nie zdarza się rzadko. Przy czym moment obrotowy wynosi 383 Nm i osiągany jest przy 2500 obr./min. Jest bezpośrednio sprzężony z pompami hydraulicznymi, co oznacza, że ​​cała moc silnika jest przenoszona bezpośrednio na koła.

Coś dla oka

Ciekawym dodatkiem dla właścicieli miniładowarek jest możliwość wprowadzania pewnych zmian estetycznych. Niedługo osoby posiadające miniładowarki Case będą mogły zmienić wygląd własnych maszyn, odwiedzając internetowe studio tatuażu Case. Do wyboru będą mieli całkiem pokaźną i kolorową bibliotekę rysunków, które będzie można umieszczać na tylnych bokach pokrywy silnika ładowarki.

BK

fot.firmowe


Reklama
Powiązane artykuły