Firma Case Construction Equipment wprowadziła na rynek nową ładowarkę kołową 651G Evolution z serii G, stanowiącą kolejny krok w modernizacji gamy ładowarek kołowych średniej wielkości. Nowy model, 651G Evolution, wypełnia lukę pomiędzy ładowarkami kołowymi 621G i 721G. Bazując na sprawdzonej konstrukcji modelu 621G, nowa ładowarka oferuje wyższą wydajność załadunku, co przekłada się na odpowiedni poziom produktywności i efektywności.
Znany producent kabin do ciągników i maszyn oraz szyb hartowanych, wielkopolska firma Bartesko, wprowadza na rynek nowy elektryczny pojazd transportowy EWTW 2.02 z osprzętem komunalnym, sprawdzający się w wielu różnych zastosowaniach. Pojazd prezentowany był podczas kwietniowych targów Ekotech, poświęconych ekologii, gospodarce komunalnej, utylizacji surowców wtórnych i recyklingowi.
Kwiecień w kalendarzu firmy BELLATOR Maszyny Budowlane z Rudy Śląskiej stoi pod znakiem uczestnictwa w targach Autostrada Nowa Infrastruktura, które odbyły się w Kielcach w dniach 10-11 kwietnia. BELLATOR oferuje wysokiej jakości maszyny budowlane oraz drogowe, takie jak walce stalowe, kombinowane, ogumione, ziemne, rozściełacze asfaltu gąsienicowe i kołowe, czy frezarki drogowe. Firma zajmuje się także wynajmem nowego i używanego sprzętu, a także sprzedażą części zamiennych oraz komponentów systemów niwelacji MOBA.
Firma Develon wprowadza na rynek nowy model maszyny DX140RDM-7, uzupełniający jej linię koparek wyburzeniowych. Ta nowa koparka o masie roboczej 22,5 t oferuje klientom różnorodne konfiguracje, umożliwiając dostosowanie do różnych rodzajów prac, włącznie z możliwością zastosowania w innych obszarach poza wyburzeniami.
EIK Engineering do pracy na wodzie
Działająca na rynku od 2013 r. firma Dozer z Koszalina wyspecjalizowała się w zaopatrywaniu przedsiębiorstw z branży budowlanej, drogowej, komunalnej i wyburzeniowej w szereg nowoczesnych rozwiązań – maszyn i osprzętu do wyburzeń i recyklingu, szerokiej oferty części do maszyn budowlanych. Wisienką na torcie w tym asortymencie są unikalne produkty marki EIK Engineering, producenta podwozi ziemnowodnych AmphiMaster, a także ramion wyburzeniowych i Long Reach.
Globtrak. Bezpiecznie na placu budowy
Z jednej strony kielecka firma Globtrak oferuje swoim klientom system automatycznego sterowania, który przeznaczony jest dla ciągników i innych maszyn rolniczych. Z drugiej zaś – zajmuje się sprzedażą nowoczesnych systemów monitoringu wizyjnego znajdujących zastosowanie również w branży budowlanej.
Hale tunelowe Arbena, czyli jeden produkt – wiele zastosowań
W porównaniu z tradycyjnie wznoszonymi budynkami magazynowymi hale tunelowe wygrywają na wielu płaszczyznach. Czas realizacji inwestycji tego rodzaju, czyli od projektu do posadowienia obiektu, jest o wiele krótszy, a koszty w przeliczeniu na 1 m² powierzchni użytkowej są zdecydowanie niższe. Obiekty tego typu realizuje m.in. firma Arbena.
Środki z KPO, wyczekiwane przez przedsiębiorców, mają pobudzić rozwój inwestycji, m.in. mieszkaniowych. Mimo że co roku na polski rynek trafia ponad 200 tysięcy lokali, szacuje się, że luka wciąż jest spora – ma brakować aż 2 mln mieszkań.
– Moja obietnica 100 tys. mieszkań na tani wynajem, jest aktualna. Tyle powstanie w czasie tej kadencji Sejmu. W tym roku jesteśmy w stanie podpisać z samorządowcami umowy na budowę ok. 20 tys. takich mieszkań - zapowiedział w rozmowie z "Dziennikiem Gazetą Prawną" Krzysztof Kukucki, wiceminister rozwoju i technologii.
Parlament Europejski ostatecznie przegłosował nowelizację dyrektywy w sprawie charakterystyki energetycznej budynków (EPBD), która znacząco wpłynie na unijne budownictwo w najbliższych dekadach. Wprowadza ona m.in. wymóg zeroemisyjności wszystkich nowych budynków od 2030 r. (a zajmowanych lub będących własnością władz publicznych już od 2028 r.). Jednocześnie wymusza modernizację istniejących budynków.
Całkowite nakłady na infrastrukturę kolejową zaplanowane na lata 2024-2030 w ramach kilku publicznych programów inwestycyjnych wynoszą blisko 250 mld zł. Jest to kwota ponad dwukrotnie wyższa od zdolności przerobowych polskiej branży budownictwa kolejowego. W świetle tak znaczącej dysproporcji spodziewać się można urealnienia oficjalnych planów poprzez wstrzymanie części planowanych inwestycji bądź też wydłużenia harmonogramów niektórych inwestycji. W praktyce dopasowanie ambitnych planów inwestycyjnych do zdolności wykonawczych będzie zapewne wypadkową obu tych działań.