Yanmar Construction Equipment Europe - Kompaktowe nowości

Yanmar Construction Equipment Europe - Kompaktowe nowości

Podczas wrześniowej wystawy maszyn i urządzeń budowlanych Matexpo w Belgii, trzeciej pod względem wielkości imprezie tego typu w Europie, firma Yanmar Construction Equipment Europe zaprezentowała kilka interesujących nowości, w tym „miejskie” koparki i ładowarki kołowe, cenioną za wyjątkowo kompaktową budowę minikoparkę gąsienicową i poręczny gąsienicowy transporter budowlany.

W centrum uwagi znalazła się nowa gama kołowych koparek i ładowarek, po raz pierwszy przedstawionych w Belgii w barwach Yanmar. Eksponowana na wystawie koparka B75W, jeden z trzech nowych modeli, jest zarówno idealną maszyną miejską, jak i odpowiednim sprzętem do wszelkich zadań w otwartym terenie. Do pracy nie wymaga dużo miejsca, nie zużywa również wiele paliwa i jest przyjazna w obsłudze i serwisowaniu. Wysokiej jakości wyposażenie oferowane w standardzie oraz dostępne liczne opcje umożliwiają skonfigurowanie maszyny do konkretnej pracy.

Nowe kołowe

Seria nowych koparek kołowych obejmuje 3 maszyny o maksymalnej masie operacyjnej 7,6; 9,5 oraz 12,5 t, z silnikami o mocy 55,4; 74,4 oraz 85 kW (75-116 KM), zapewniające głębokość kopania do 3,5; 4,08 i 4,66 m. Maszyny zwracają uwagę bogatym wyborem oferowanych wysięgników i ramion o dużej „elastyczności”, zapewniających znaczny zasięg i możliwości docierania łyżką lub innym osprzętem do trudno dostępnych miejsc oraz ułatwiających pracę w mocno ograniczonej przestrzeni. Zależnie od modelu koparki mogą pracować jednostronnie (obrót nadwozia w zakresie 180°) na pasie o szerokości już od 4,2 (B75W) do 4,6 m (B110W).
Z kolei wśród 4 nowych, przegubowych ładowarek kołowych o masie od 4,9 do 7 t oraz udźwigu maksymalnym od 3,77 do 5 t (obciążenie wywracające na wprost), napędzanych silnikami o mocy od 45 kW/61 KM do 74,4 kW/101 KM, zwraca zwłaszcza uwagę 5,4-tonowy model V70S wyposażony w obracany na boki o 180° wysięgnik, co pozwala sprawnie pracować na bardzo małej powierzchni i wykonywać zadania niewykonalne dla tradycyjnych ładowarek przegubowych.

Mała ViO27-6

W swoim sztandarowym segmencie firma Yanmar zaprezentowała również nową minikoparkę gąsienicową ViO27-6 o masie 2,75 t (kabina), z silnikiem o mocy maksymalnej 15,8 kW/21,5 KM, która uzupełniła rodzinę ostatnio wprowadzonych minikoparek tego typu, o masie do 3,7 t. Jest to kolejna maszyna z tzw. zerowym zwisem, której tył nadwozi podczas obrotu nigdy nie wysuwa się poza obrys gąsienic, dzięki czemu ta trwała, łatwa w obsłudze koparka jest niezawodnym rozwiązaniem zwłaszcza w najciaśniejszych lokalizacjach. Kompaktowa budowa (wymiary transportowe 4,11/1,5/2,53 m) w połączeniu z niewielką masą ułatwia oczywiście również transport maszyny.
Układ hydrauliczny koparki ma wbudowaną regulację mocy, znacznie ułatwiającą pracę operatora. Połączenie przepływów pomp zapewnia dobre parametry (odspajanie na łyżce/ramieniu - 23,1/14,4 kN) i wyższe tempo pracy, a jednocześnie umożliwia płynne i równoczesne wykonywanie kilku operacji, także podczas jazdy.

Premiera transportera

Swoją europejską premierę miało również kompaktowe wozidło C30R-3 o ładowności 2,5 t, przeznaczone do pracy w obrębie placu budowy, napędzane nowym silnikiem o mocy 32,5 kW/44 KM (przy 2800 obr./min), zapewniającym maszynie większą produktywność przy niższym zużyciu paliwa i emisji spalin (norma Stage IIIB). W nowym transporterze, który standardowo wyposażono w automatyczne zmniejszanie obrotów i tryb ekonomiczny („eco”), w porównaniu z poprzednim modelem CR30-2 zmodernizowano również układ napędowy, oparty obecnie m.in. na dwóch pompach (a nie jednej) i dwóch silnikach hydraulicznych (a nie jednym), zapewniający lepszą trakcję oraz zwrotność. Podczas gdy w modelu CR30-2 minimalny skręt (promień obrotu 2,6 m) uzyskiwano poprzez hamowanie jednej gąsienicy, nowa maszyna może obracać się w miejscu, dzięki przeciwbieżnemu ruchowi gąsienic podczas tego manewru (promień 2,1 m), co chroni jednocześnie podłoże przez uszkodzeniem. Nowy pojazd, który dostępny jest jako tradycyjna wywrotka tylnozsypowa oraz w wersji ze skrzynią obracaną na boki w zakresie 180°, otrzymał także nową deskę rozdzielczą podnoszącą komfort i ułatwiającą prowadzenie.

SS

fot.firmowe


Reklama
Powiązane artykuły