[ATB] Budownictwo Dofinansowanie

194 mln zł dla PKP PLK na poprawę skrzyżowań linii kolejowych z drogami

Data publikacji:

Dzięki wsparciu ze środków UE na terenie całej Polski zostaną przeprowadzone liczne prace remontowe zwiększające bezpieczeństwo na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami. PKP PLK otrzyma 194 mln zł na inwestycje tego typu projekty.

Przemysław Gorgol, p.o. Dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych oraz Arnold Bresch, Członek Zarządu PKP PLK podpisali w poniedziałek 24 września umowę na unijne dofinansowanie projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap I – część przejazdowa”. Łączna kwota wsparcia dla zarządcy infrastruktury – PKP PLK ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020 wyniesie blisko 194 miliony złotych. Całkowity koszt projektu to prawie 311 milionów.
Inwestycja obejmuje prace na 180 przejazdach kolejowo-drogowych i 2 przejściach położonych na 73 liniach kolejowych zlokalizowanych w 16 województwach Polski. W ramach projektu nastąpi m.in. wymiana nawierzchni drogowej na dojazdach i w obrębie przejazdów oraz zabudowa nowoczesnych urządzeń zabezpieczających i sterujących. W wyniku przeprowadzonych prac na 121 przejazdach nastąpi podniesienie ich kategorii, a na 84 przejazdach zakłada się likwidację ograniczeń prędkości. Na inwestycji zyskają więc wszyscy: podróżujący koleją, jak i korzystający z dróg, z pieszymi włącznie.
Planowany termin zakończenia projektu to kwiecień 2020. – Celem naszych działań jest bezpieczna, komfortowa i punktualna kolej. Aby ten cel osiągnąć potrzebne są takie działania, jak podpisana dzisiaj umowa na dofinansowanie modernizacji przejazdów kolejowo-drogowych. Niezbędne jest również kontynuowanie kampanii społecznych, które podnoszą świadomość uczestników ruchu drogowego – powiedział wiceminister infrastruktury, Andrzej Bittel.

– PKP PLK otrzymuje wsparcie unijne na realizację projektu ważnego dla rozwoju transportu kolejowego w Polsce. Warto podkreślić, że inwestycja wspiera rozwój ruchu towarowego i dostęp do portów, oraz pozwala na usunięcie tzw. wąskich gardeł, czyli ograniczeń prędkości w rejonie przejazdów – podkreślił Przemysław Gorgol, Dyrektor CUPT.

Źródło: rynekinfrastruktury.pl

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.