[ATB] Budownictwo

80 mln zł na odcinek Lubartów – Parczew. Zamiast 100 będzie 120 km/h

Data publikacji:

PKP PLK ogłosiły przetarg na modernizację odcinka linii kolejowej 30 między Lubartowem a Parczewem. Modernizacja odcinka, na którym już teraz jeździmy z prędkością 100 km/h pochłonie około 80 mln zł.

Linię 30, jako alternatywną trasę między Lublinem a Warszawą, wykorzystują obecnie pociągi PKP Intercity prowadzone trakcją spalinową. Tak będzie do zakończenia modernizacji newralgicznych odcinków linii kolejowej nr 7. Właśnie po to, by dojazd pociągami dalekobieżnymi nie był tak czasochłonny, linię zrewitalizowano, dzięki czemu na większości odcinka między Łukowem a Lublinem można jechać z prędkością 120 km/h. Jeden z kilku wyjątków stanowi odcinek Lubartów – Parczew, gdzie pociągi rozpędzają się do 100 km/h.
W ramach zaplanowanych prac prędkość ma wzrosnąć do 120 km/h, ale zmiany na ponad 25-kilometrowym odcinku, przy tak wysokim budżecie, muszą być większe. Zapytaliśmy o rozmiar prac w PKP PLK.
– Inwestycja obejmuje m.in. poprawę komfortu podróży na 8 stacjach i przystankach: Parczew, Parczew Kolejowa, Gródek, Zabiele, Brzeźnica Bychawska, Tarło, Pałecznica, Ciecierzyn. Obiekty zostaną kompleksowo przebudowane, zyskają nowe perony wraz z dojściami uwzględniającymi potrzeby osób niepełnosprawnych, wiatami, oświetleniem i czytelnym oznakowaniem. Dodatkowo wybudowane zostaną 2 nowe przystanki osobowe w miejscowościach Laski oraz Berejów – informuje Magdalena Janus z zespołu prasowego PKP PLK. Dodaje, że przebudowanych zostanie także 15 obiektów inżynieryjnych, w tym 9 mostów oraz 10 przejazdów kolejowo-drogowych, czego nie zrobiono przy okazji poprzednich prac.
Termin wykonania inwestycji to lata 2019-2021. Zadanie będzie realizowane w formule „projektuj i buduj”.
– Roboty rozpoczną się po zakończeniu prac na linii nr 7. Inwestycja jest finansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego – dodaje Magdalena Janus.

Oferty ofert w przetargu zaplanowano na 27 marca. Oferty zostaną ocenione z uwzględnieniem kryterium ceny (80%), doświadczenia kierownika budowy (10%) i terminu realizacji (10%).

Źródło: rynek-kolejowy.pl

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.