Zakończyły się już postępowania związane z ponowną oceną oddziaływania na środowisko dla powstającej autostrady A2 między węzłem Lubelska a obwodnicą Mińska Mazowieckiego. Postępowania prowadził Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie.
Dwa pierwsze postanowienia zostały wydane w czerwcu, ostatnie na początku lipca. Ponowna ocena zweryfikowała planowane i zapisane w dotychczasowych rozstrzygnięciach (w decyzji środowiskowej oraz wcześniejszych postanowieniach uzgadniających) środki minimalizujące oddziaływanie przedsięwzięcia na środowisko. – Określono nowe, dodatkowe warunki realizacji i eksploatacji inwestycji, a także doprecyzowano warunki wskazane w ramach wcześniej prowadzonych postępowań tak, aby zapewnić dotrzymanie standardów jakości środowiska – poinformowała warszawska RDOŚ. Jak wyjaśnia dyrekcja środowiskowa, w postanowieniach określono m.in. konieczność prowadzenia prac pod nadzorem przyrodniczym oraz doprecyzowano warunki mające na celu ochronę roślin i zwierząt. Wskazano także lokalizację i parametry ekranów akustycznych, warunki ochrony wód powierzchniowych i podziemnych oraz analizy porealizacyjnej w zakresie hałasu i zanieczyszczeń wód. Autostrada A2 między węzłem Lubelska na wschodnich obrzeżach Warszawy a istniejącą obwodnicą Mińska została podzielona na dwa odcinki realizacyjne od w. Lubelska (bez węzła) do w. Konik (z węzłem) i od w. Konik do obwodnicy Mińska. Dodatkowo pierwszy z odcinków jest podzielony na dwa odcinki dokumentacyjne. Wykonawcą obu kontraktów jest Polaqua. Pierwszy odcinek realizacyjny ma 5,58 km długości i kosztuje 200,2 mln zł. Jego realizacja powinna się zakończyć na przełomie czerwca i lipca 2020 roku. Odcinek od węzła Konik w kierunku Mińska Maz. ma 9,19 km i jest wart 302,3 mln zł. Zgodnie z kontraktem powinien być gotowy w czerwcu 2020 roku. Droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą na trzeci pas.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę