ALE - specjalista do podnoszenia ciężkich ładunków i transportu zakończył wprowadzanie na rynek łodzi podwodnej KRI Alugoro (405) w Indonezji.
ALE przetransportował ważący 1331 ton okręt podwodny ze sklepu produkcyjnego na nabrzeże przy użyciu 60-osiowych linii samobieżnego transportu modułowego (SPMT). Następnie zapewnił wciągarki i balast wymagane do załadowania 61-metrowej łodzi podwodnej na barkę i przymocowania jej do pokładu.
ALE odholował barkę do suchego doku, a następnie przeniósł ją do pływającego doku. Pływający dok umożliwiał zmianę położenia łodzi podwodnej przed postawieniem jej na pontonie, a następnie jej wypłynięcie. Następnie został oficjalnie uruchomiony na wyznaczonym molo.
Manewry wykonano przy użyciu szesnastu 150-tonowych podnośników o pojemności 150 ton, dwunastu pomp balastowych o wydajności 400 ton na godzinę i czterech wciągarek precyzyjnych o wydajności 8 ton.
ALE powiedział, że jednym z wyzwań projektu było działanie w oknach pływowych. Firma działała zarówno na zmiany dzienne, jak i nocne, aby ułatwić efektywne zarządzanie czasem, dzięki czemu zakończyła projekt ponad cztery dni przed terminem.
KRI Alugoro był ostatnim statkiem, który ma zostać zamówiony w ramach kontraktu o wartości 1,2 miliarda euro na trzy okręty podwodne z napędem elektrycznym na olej napędowy, między Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) a indonezyjskim Ministerstwem Obrony.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę