Alliance Tire Group - Dostosowane do wielu potrzeb

Alliance Tire Group - Dostosowane do wielu potrzeb

Firma ATG, renomowany producent opon dla rolnictwa, leśnictwa, budownictwa oraz przeładunku materiałów, konsekwentnie stawia na wysokiej jakości ogumienie o ulepszonych parametrach. Zalety te doceniają również klienci na rynku polskim, o czym w rozmowie z redakcją atb mówi Jerzy Kałucki, dyrektor techniczny Alliance Tire Europe, prezentujący szeroką gamę opon podczas wrześniowych targów Agro Show w podpoznańskich Bednarach.

Na początek proszę choć w kilku zdaniach przybliżyć przedmiot działania i aktualną pozycję rynkową Państwa firmy.
Firma Alliance Tire Group powstała w 1950 r. i od prawie 60 lat specjalizuje się w projektowaniu, konstruowaniu, produkcji i wprowadzaniu na rynek opon dla rolnictwa, leśnictwa, budownictwa, przemysłu i robót ziemnych, sprzedawanych pod trzema markami - Alliance, Galaxy i Primex. Oferujemy pełen zakres produktów - około 2500 pozycji cennikowych w 9 różnych grupach asortymentowych - dostępnych dla klientów w 120 krajach na całym świecie. ATG od 2016 r. należy do Yokohama Group.
W przypadku opon Agro możemy pochwalić się bardzo mocną pozycją rynkową - plasujemy się na poziomie 10-proc. udziału w wymagającym rynku europejskim. W ostatnim czasie ATG rozwija również bardzo intensywnie swoją obecność w sektorze opon przemysłowych, w tym przypadku głównie za sprawą marki Galaxy, dostępnej również w pewnym zakresie w segmencie opon dla rolnictwa. Marka Galaxy to wysokiej jakości opony zaprojektowane specjalnie do zastosowań budowlanych, przemysłowych i przeładunku materiałów.

Skoro mówi Pan o bogatym asortymencie w Państwa ofercie, proszę przybliżyć zalety ogumienia dedykowanego dla branży budowlanej.
Opony Alliance i Galaxy oferują bardzo dobry stosunek jakości do ceny i zapewniają użytkownikom niezwykle wysoką niezawodność przy bardzo niskim współczynniku zużycia. Nasze znakomite opony o bardzo dobrych osiągach prezentujemy chociażby podczas targów Agro Show, którechoć dedykowane przede wszystkim dla branży rolniczej stanowią doskonałą okazję do pokazania innych bardzo ciekawych produktów. Dobrym tego przykładem jest opona Galaxy SIL – Super Industrial Lug – dostępna jako przednia i tylna opona do koparko-ładowarek. Jako jedna z najcięższych najbardziej masywnych opon, SIL charakteryzuje się większą liczbą warstw, pełnym środkiem zapewniającym płynną jazdę i niskim współczynnikiem zużycia, doskonałą ochroną przed przebiciem oraz znakomitymi osiągami w trudnym terenie. Galaxy SIL jest stosowana jako opona OEM, np. przez takie marki, jak JCB czy Caterpillar.
Z innych ciekawych produktów warto wymienić chociażby opracowaną dla koparko-ładowarek i miniładowarek pneumatyczną oponę Galaxy Hulk, charakteryzującą się wysokim stosunkiem bloków do rowków, materiałami odpornymi na kruszenie i przecięcia, która dzięki temu jest odpowiednia do wykorzystania na drodze i w terenie. Bardzo duża głębokość bieżnika zapewnia lepszą ochronę przed przecięciami i przebiciami oraz – dzięki lepszej amortyzacji – także zwiększony komfort operatora. Galaxy Hulk zapewnia zminimalizowane przestoje, wydłużony czas pracy oraz długi okres użytkowania.
Z czystym sercem możemy również polecić oponę do wózków widłowych czy naczep pod kontenery o nazwie Galaxy Severe Duty Solid (SDS) Yardmaster. Jest to opona pełna wykonana z odpornej na zużycie i przecięcia mieszanki, co redukuje do zera ryzyko przebić, przebicia, pęknięć i przestojów z innych powodów. Co więcej, ładowność jest wyższa, a trwałość opony większa niż w przypadku opon pneumatycznych. Dzięki minimalnemu nagrzewaniu się i ulepszonym wzmocnieniom bloku bieżnika, wysokiej obciążalności bocznej oraz wyjątkowej stabilności i przyczepności, SDS Yardmaster jest pierwszym wyborem do wszelkiego typu wymagających zastosowań. W tym przypadku zastosowane technologie i parametry stawiają tę oponę w klasie Premium, w cenach osiągalnych dla szerokiej rzeszy użytkowników.

Firma ATG pochwalić się może również uniwersalnymi oponami, które śmiało można wykorzystywać w kilku segmentach rynku…
Tak, a bez wątpienia do takiego miana może aspirować wszechstronna i wytrzymała opona Alliance 550 Multiuse, którą można wykorzystywać nie tylko do ciągników rolniczych, ale również np. do ładowarek teleskopowych, koparko-ładowarek, miniładowarek, kompaktowych maszyn leśnych i budowlanych, przyczep oraz cystern. Model 550 Multiuse wyróżnia się niskim oporem toczenia, niskim poziomem hałasu, skuteczną ochroną przed przebiciem i długim czasem eksploatacji.

Jaka jest Państwa strategia działania na naszym rynku?
Funkcjonujemy w oparciu o sieć dystrybutorów, którzy utrzymują stoki i zapewniają dostępność produktów na poszczególnych rynkach. W Polsce za sprzedaż od wielu lat odpowiada firma JMK z Wolsztyna, do której dołącza dobrze znana na wielu rynkach europejskich firma Bohnenkamp.
Nasza strategia ma oczywiście swoje plusy i minusy. Plusem bez wątpienia są niskie koszty funkcjonowania struktur handlowych, przez co cena produktu końcowego może być na poziomie zadowalającym dla dystrybutora czy użytkownika. Minusem jest z kolei brak rozbudowanych biur handlowych i swoich ludzi na rynku, dzięki którym zdecydowanie łatwiej jest dopasować oponę do oczekiwań użytkownika końcowego.

W ramach obsługi posprzedażowej firmy stykają się z kłopotliwą kwestią rozstrzygania sporów reklamacyjnych. Jak to wygląda w przypadku firmy ATG?
Od lat działa to tak samo na wszystkich rynkach, na których Alliance Tire Group ma swoich dystrybutorów. Każdy z nich jest zobowiązany przesłać do naszego działu technicznego dokumentację zdjęciową pozwalającą na dokonanie identyfikacji opony, czyli tego, jaki jest jej typ, bieżnik i numer seryjny. Pozwala to precyzyjnie odnieść się do reklamacji i oszacować wielkość zwrotu, jakiego ewentualnie należy dokonać. Technicy ATG na podstawie dokumentacji i swojej wiedzy podejmują decyzję, czy jest to wada produktu, bądź usterka jest wynikiem eksploatacji i została np. zawiniona w sposób świadomy lub nie przez użytkownika. A pamiętać należy o czynnikach istotnie skracających życie opony, jak np. temperatura czy niewłaściwe ciśnienie.
Na szczęście nie mamy specjalnego problemu z reklamacjami - sądzę, że jest on na poziomie podobnym do renomowanych konkurencyjnych firm.

Dziękujemy za rozmowę.

Redakcja ATR

Reklama
Powiązane artykuły