Wraz z rozwojem technologicznym, XCMG Machinery, jeden z trzech największych na świecie producentów sprzętu budowlanego, wykorzystuje przejście z paliw kopalnych na odnawialne źródła energii, takie jak energia elektryczna i wodór, w swojej różnorodnej gamie produktów sprzętu budowlanego i wydobywczego.
W pełni elektryczna ładowarka budowlana pracująca w Brazylii.
Dostarczane do Turcji, w pełni elektryczne ładowarki XC968-EV zostały dostosowane do potrzeb użytkownika za pomocą powiększonej łyżki o pojemności 3,5 m3 oraz akumulatora o super pojemności 350 kWh. Większa moc, wyższa wydajność, zerowa emisja i brak zanieczyszczeń, ładowarki XC968-EV - pokazały swój potencjał, aby zmaksymalizować wartość dla klienta. Z pewnością przyczynią się do budowy infrastruktury i zielonego rozwoju Turcji.
Dzięki wsparciu unikalnej technologii trzech silników, generujących czystą energię elektryczną i zerową emisję, ładowarka XCMG Works pozwala także redukować koszty konserwacji filtra powietrza, skrzyni biegów i filtra oleju napędowego. Szybki czas reakcji i przyspieszenie przyniosły jednocześnie wysoką wydajność tej maszyny. Przełom technologiczny XCMG sprawił, że główny model marketingowy został zmodernizowany z wersji XC958-EV do XC968-EV. Jest to pierwsza na świecie ładowarka bez skrzyni biegów, która jest eksportowana do Brazylii. Zastępuje tradycyjny olej napędowy proekologiczną energią elektryczną.
Firma XCMG wdrożyła również partię maszyn budowlanych napędzanych wodorem jako kolejny krok do zastosowania alternatywnej energii. Pierwsza na świecie, 6-tonowa ładowarka elektryczna zasilana wodorem XC968-FCEV, opracowana została przez XCMG na bazie ładowarki elektrycznej trzeciej generacji. Została oddana do użytku w kopalni węgla w Shanxi w Chinach dla zapewniania bardziej przyjaznej dla środowiska praktyki zielonego górnictwa. Model XC968-FCEV wykorzystuje najbardziej zaawansowany w branży system oparty na paliwie wodorowym i akumulatorze o dużej wydajności. Ładowarka doskonale sprawdza się przy załadunku, rozładunku i przeładunku materiałów sypkich, w kopalniach i to przy zerowej emisji zanieczyszczeń. Aby spełnić wymagania dotyczące wydajności przy dużym obciążeniu, system magazynowania wodoru o pojemności ponad 1000 litrów może osiągnąć zasięg działania do 10 godzin w normalnych warunkach roboczych.
Idąc dalej, firma XCMG opracowała specjalne modele ładowarek LW500KV-LNG i LW600KV-LNG, wykorzystujących efektywne spalanie gazu ziemnego. W listopadzie 2010 roku do Mongolii Wewnętrznej dostarczono i uruchomiono pierwszą na świecie 5-tonową ładowarkę napędzaną gazem ziemnym LNG. Ładowarka o nazwie LNG XCMG jest wyposażona w dedykowany silnik LNG, który charakteryzuje się wysoką wydajnością spalania bez zwiększonej emisji zanieczyszczeń. Do magazynowana gazu LNG wykorzystuje specjalistyczne butle, pochodzące wyłącznie od znanych producentów w branży, aby skutecznie zapobiegać zagrożeniom bezpieczeństwa wynikającym z ich przepełnienia. Ładowarka dzięki technologii turbodoładowania ma szybszy czas reakcji i stabilne zasilanie gazem, zapewnia wysoką moc wyjściową, pozwalając przy tym znacznie zmniejszyć emisję dwutlenku węgla i obniżyć koszty paliwa.
Lebherr stawia na bezpieczeństwo z tyłu pojazdu. Gdy tylko czujniki wykryją źródło zagrożenia, asystent hamowania automatycznie zmniejsza prędkość.
Więcej, mocniej, wydajniej, a co z komfortem?
Digger Plant 2 do transportu minikoparek.
Przyczepy sukcesu od AUTO PAKA
Solid Hitch. Sprzedaż i produkcja
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę