Firma Ammann wprowadziła na rynek nowy model walca hydraulicznego ART 280, zaprojektowany z myślą o łatwym dostępie podczas konserwacji i serwisowania komponentów z poziomu gruntu, co w konsekwencji znacznie skraca przestoje.
Model ART 280 Ammann wyposażono w nową kabinę i unikalny modułowy system balastowania, umożliwiający regulację ciężaru maszyny w przedziale od 9 do 28 t w ciągu 1 h, wyłącznie za pomocą wózka widłowego. Przekłada się to na zmianę obciążenia na oponę z 1125 do 3500 kg. System pozwala na stosowanie różnorodnych materiałów balastowych, w tym wody, stali, betonu i piasku. Dzięki „air-on-the-run” operator może sprawnie kontrolować ciężar maszyny i ciśnienie w oponach - dwóch głównych współczynników kompaktowania bezpośrednio z kabiny. A propos kabiny, jest ona teraz przestronniejsza, z niskim poziomem hałasu, z doskonałą widocznością i obrotowym siedzeniem (170°) zapewniającym całodzienny komfort operatora. Wielofunkcyjny wyświetlacz umożliwia intuicyjną kontrolę.
Walec napędzany jest najnowszym amerykańskim silnikiem (spełniającym normę Stage IV) firmy Deutz z technologią EGR, DOC i SCR. W krajach o mniejszych restrykcjach co do emisji spalin maszyna jest dostępna z silnikiem o normie Stage III. Różnorodne opcje pomagają maszynie dokładnie dopasować się do potrzeb poszczególnych kontrahentów. Urządzenie sprawdzi się dobrze zarówno na asfalcie, jak i na miękkim podłożu.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę