[ATB] Nowości

Annaburger - Dobra na budowę

Data publikacji:

Współpracujące z ciągnikami rolniczymi przyczepy skorupowe są w trudnym terenie często lepszym rozwiązaniem, interesującym także pod względem kosztów, niż wywrotki na samochodach ciężarowych czy nawet wozidła, o czym przekonało się już wiele przedsiębiorstw specjalizujących się w robotach ziemnych czy inżynierii lądowej. Podążając za tym trendem firma Annaburger, znana z bogatego portfolio środków transportu dla rolnictwa, opracowała nowa przyczepę HardLiner HTS 22.15, doskonale spisująca się również w budownictwie.

Nowa tylnozsypowa wywrotka Annaburger jest wyposażona w półokrągłą skrzynię kolebkową wykonaną z wytrzymałej stali Hardox i ma dopuszczalną masę całkowitą 22 t, co przy masie własnej wynoszącej 5 t zapewnia ładowność na poziomie 17 t. Niewielka szerokość zewnętrzna przyczepy (2,55 m), zachowana nawet w wypadku zastosowania dużego ogumienia terenowego (600/55 R 26.5), pozwala bez problemów poruszać się po drogach publicznych.

Mocna konstrukcja

Równie solidne jak skrzynia jest również podwozie nowej przyczepy, wyposażone w nieresorowany, ale wahliwy układ jezdny typu tandem. Taka konstrukcja zapewnia bardzo dobrą stabilność wywrotki oraz sztywność nie tylko podczas jazdy, lecz także w trakcie opróżniania, również przy wysoko podniesionej skrzyni na nierównym terenie, gdy pojawiają się znaczne siły skręcające, generujące odkształcenia.

Duży, wynoszący 54° kąt wysypu skrzyni, w połączeniu z jej kolebkowym kształtem, sprawia, że cały ładunek, nawet wilgotnej, gliniastej i kleistej ziemi, zsuwa się z „muldy” bez problemów. Poza tym czterostopniowy cylinder wywrotu wymaga tylko około 38 l oleju, czyli tyle, ile są w stanie dostarczyć nawet starsze ciągniki o mocy powyżej 150 KM, często spotykane na budowach.

Więcej w terenie

Mimo nieresorowanego podwozia, przyczepa zapewnia podczas jazdy odpowiedni komfort, dzięki zastosowaniu hydraulicznie amortyzowanego dyszla z zaczepem K80, o nacisku ok. 4 t, umożliwiającego łatwe sprzęganie HardLinera HTS 22.15 z pojazdem ciągnącym.

Podczas eksploatacji na terenie budowy, bez wyjeżdżania na drogi publiczne, przyczepą można przewozić cięższe ładunki niż deklarowane 17 t, dzięki zwiększonemu o 30% od homologowanego, dopuszczalnemu technicznemu naciskowi na osie tandemu, wynoszącemu 2x12 ton.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atb

zobacz więcej

CASE ROAD SHOW 2023 Niemcy


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Targi eRobocze Show 2023 Lubień Kujawski


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.