[ATB] Aktualności Atlas Copco

Atlas Copco - Ostrożność pomimo wzrostu

Data publikacji:

Firma Atlas Copco ogłosiła, iż przychody Grupy w III kwartale 2018 r. wzrosły o 13%, do 23,67 mld koron szwedzkich (SEK; 2,29 mld euro). Z kolei zysk operacyjny w tym okresie wzrósł o 5,2%, licząc rok do roku - do poziomu 5,26 mld SEK (509 mln euro). Przedsiębiorstwo skupia się obecnie na rynku przemysłowym - po podziale spółki w 2017 r. na branżach: górniczej, budownictwa podziemnego i eksploatacji zasobów naturalnych koncentruje się firma Epiroc.

Przedstawiciele Atlas Copco spodziewają się jednak pewnego spowolnienia tempa wzrostu, przy czym w najbliższym czasie popyt ze strony klientów zmniejszy się m.in. ze względu na kondycję przemysłu motoryzacyjnego.

– Nasza rentowność jest na solidnym poziomie. Nadal rozwijaliśmy działalność usługową we wszystkich obszarach naszych poczynań, ale w porównaniu z ostatnimi wysokimi wartościami popyt osłabł w odniesieniu do niektórych segmentów klientów

– skomentował Mats Rahmström, dyrektor generalny i prezes Atlas Copco.

– W gospodarce światowej jest więcej niepewności, co wpłynęło na decyzje inwestycyjne niektórych klientów. Zgodnie z oczekiwaniami spadek zamówień w trzecim kwartale odnotował segment półprzewodników

– dodał.

Nowe technologie

Szef przedsiębiorstwa zapowiedział przy tym, iż Atlas Copco będzie w dalszym ciągu wprowadzać innowacje, mające na celu zwiększanie produktywności przez klientów firmy. Atlas Copco skupi się na opracowywaniu produktów, które oszczędzają energię i rozwiązań usługowych, które są inteligentniejsze i w większym stopniu wykorzystują technologie cyfrowe.

– Ogłosiliśmy niedawno przejęcie firmy Brooks Automation zajmującej się kriogeniką. Znalezienie i przejęcie firm, które wniosą dodatkową siłę innowacyjną i wzmocnią naszą dotychczasową działalność, jest ważną częścią naszej strategii rozwoju – powiedział Rahmström.

fot.firmowe

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.