[ATB] Budownictwo

Audi - Innowacyjne rozwiązanie

Data publikacji:

Premiera nowego Audi A8 zbiegła się z prezentacją innowacyjnego rozwiązania z obszaru zautomatyzowanego transportu wewnętrznego, w oparciu o które od grudnia będzie funkcjonował połączony z siedzibą koncernu zakład w Ingolstadt.

Już od 2015 roku Audi prowadziło poszukiwania wykonawcy, który podjąłby się automatyzacji pracy centrum logistycznego w Ingolstadt, zaopatrującego w części samochodowe hale montażowe działające w systemie CKD (składania aut od podstaw). Dwa największe wyzwania stanowiły: duże zróżnicowanie opakowań, do których ładowane są elementy konstrukcyjne (12 różnych rodzajów) oraz integracja pojazdów AGV z używanym przez Audi skomplikowanym systemem IT. Po dokładnej analizie rynku pod kątem firm, które byłyby w stanie sprostać temu zadaniu,  koncern zdecydował się na współpracę z firmami STILL i DEMATIC E Egemin. System IT działa w oparciu o dwa zautomatyzowane  i oprogramowane przez DEMATIC Egemin wózki STILL FM-X, transportujące pojemniki z regałów wysokiego składowania na 24 linie pakowania.  Prowadzony od maja pilotaż wykazał, że to rozwiązanie pozwoliło zwiększyć gęstość składowania, wydajność transportu wewnętrznego, a w efekcie- potencjalną skalę załadunku. Części dostarczane do stref pakowania przez reach-trucki STILL są na dalszym etapie kompletowane i wysyłane do zakładów w Brazylii, Chinach, Indiach i Meksyku, gdzie powstają z nich modele serii A3, A4, A6 i Q5 przeznaczone na regionalne rynki. Jeśli pomyślna realizacja tego projektu potwierdzi się w startującym od grudnia regularnym użyciu, Audi będzie dążyć do automatyzacji kolejnych procesów Ingolstadt oraz wdrożenia analogicznych technologii w następnych lokalizacjach.

fot.firmowe

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.