[ATB] Budownictwo

Bardzo wysokie oferty w ponownym przetargu na DW-690 Ostrożany – Ciechanowiec

Data publikacji:

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich (PZDW) w Białymstoku otworzył oferty w powtórnym przetargu na budowę i rozbudowę ok. 19-kilometrowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 690. Niestety przedstawione, przez potencjalnych wykonawców, propozycje znacznie przekraczają budżet.

Ponowny przetarg

W postępowaniu do zamawiającego wpłynęły propozycje od firm: Budimex (368,979 mln zł) oraz Strabag (183,192 mln zł), a także od konsorcjów: PBDiM, Bitum i PRD „Regionalne Drogi Podlaskie” (174,845 mln zł), Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones (178,646 mln zł) oraz Maksbud, Unibep i Trakt (153,337 mln zł). Budżet inwestora opiewa na 69,965 mln zł.
Oznacza to, że nawet najtańsza z ofert stanowi 219% budżetu inwestora (najdroższa to 527% budżetu inwestora). Przy ocenie propozycji PZDW ma brać pod uwagę cenę (60%) oraz okres gwarancji (40%). Niemniej jednak, liczyć się będzie tylko cena ponieważ wszyscy oferenci zaproponowali taki sam okres gwarancji (7 lat).

Rozwiązanie umowy z poprzednim wykonawcą

Jest to drugi przetarg na budowę tej trasy. Poprzedni został ogłoszony we wrześniu 2016 roku. Wtedy, oferty złożone w listopadzie 2016 roku, mieściły się w zakresie cenowym 69,965 – 88,365 mln zł. Początkowo PZDW wybrał propozycję konsorcjum firm, na czele którego stała firma Unibep (była to oferta druga pod względem ceny). Później jednak od tej decyzji odwołał się oferent, który zaproponował najniższą kwotę za realizację zadania. Była to firma Pribex, która została przywrócona do gry przez Krajową Izbę wykonawczą i ostatecznie wygrała przetarg.
Firma Pribex, po wielu próbach mobilizacji ze strony zamawiającego, została ostatecznie wyrzucona z placu budowy, a inwestor rozpoczął przygotowania do nowego przetargu.

Parametry trasy

Inwestor chce, by droga po przebudowie miała na całym odcinku szerokość 7 m (dwa pasy ruchu po 3,5 m) i 1,5-metrowe pobocza. Przy okazji mają być wykonane korekty nienormatywnych łuków poziomych i pionowych i wybudowane ciągi pieszo-rowerowe.
Przebudowy i budowy wymagają także obiekty inżynierskie, w tym mostu nad rzeką Pełchówką – zaplanowano nowy obiekt w km 37+464, stary, w km 37+537 ma iść do rozbiórki. Poprawione będą przepusty, zatoki autobusowe, wybudowane zostanie stanowisko do kontroli i ważenia pojazdów, a także skrzyżowania z drogami powiatowymi. Przejścia dla pieszych zostaną doświetlone.

Źródło: rynekinfrastruktury.pl

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.