[ATB] Aktualności

Bauma - Polski w cenie

Data publikacji:

Odwiedzając poszczególne stoiska podczas kwietniowej Baumy, co i rusz dało się słychać rozmowy prowadzone w języku polskim. Znak to doskonały, iż wielu zwiedzających postanowiło samolotem, samochodem czy innym środkiem transportu przemierzyć setki kilometrów, aby w Monachium spotkać się z najnowszymi propozycjami światowych tuzów w zakresie maszyn budowlanych czy górniczych. Do tego miana z coraz większym przekonaniem aspirują również polscy producenci, z których aż 33 (wielu z nich po raz kolejny) postanowiło spróbować swoich sił jako wystawcy. Redakcja atb część z tych firm odwiedziła na przygotowanych z dużą pieczołowitością stoiskach - poniżej pierwsza część relacji.

Dekpol

Debiut na targach w Monachium zaliczyła firma Dekpol z Pinczyna na Pomorzu, a jego celem było dotarcie z ofertą do nowych rynków zbytu i poszerzenie bazy klientów. – Ponieważ stawiamy na ekspansję zagraniczną to posiadanie własnego stoiska i pokazanie naszej oferty było istotnym elementem mającym wpływ na dalszy rozwój naszej firmy. Podczas targów chcieliśmy uwypuklić unikalność naszych wyrobów. Dlatego motywem przewodnim aranżacji stoiska było hasło „Perfect Shape”. Idealny kształt łyżki wpływa bowiem na efektywność użytkowania. Przygotowaliśmy również unikalną kampanię promującą łyżki do koparek. Powiązaliśmy ciężkie stalowe produkty ze sztuką, która inspiruje m.in. poprzez muzykę, taniec, rzeźbę i malarstwo. Obecność na targach dała nam także możliwość poznania nowych rozwiązań na rynku budowlanym. To bardzo ważne, bo naszym najbliższym strategicznym celem jest zajęcie pozycji nr 1 w produkcji osprzętów na rynku europejskim – przekonuje Andrzej Kuchtyk, członek zarządu i dyrektor zarządzający ds. produkcji w Dekpol.
Gros przychodów - aż 95% generowanych przez segment stalowy tego producentów już teraz jest zasługa eksportu. – Nasze wyroby wysyłamy obecnie do 23 krajów w Europie i na świecie, m.in. do Norwegii, Niemiec, Wielkiej Brytanii czy USA, Korei i Australii. Około 40% przychodów zapewniają klienci OEM. Nasze łyżki trafiają na linie montażowe do wielu fabryk produkujących maszyny budowlane. Pozostała część przeznaczona jest na rynek aftermaket. Współpracujemy z większością liczących się dilerów maszyn w Polsce i Europie. Intensyfikujemy też ekspansję na kontynencie amerykańskim. Pomaga nam w tym uczestnictwo w AED, amerykańskim stowarzyszeniu zrzeszającym producentów i dilerów łyżek oraz osprzętów do maszyn budowlanych – zauważa dyrektor Kuchtyk.
Dekpol specjalizuje się w produkcji łyżek podsiębiernych i skarpowych do maszyn o masie powyżej 30 t oraz łyżek ładowarkowych do maszyn powyżej 10 t. – Jesteśmy również jedynym w Polsce producentem łyżek wykorzystującym stal Hardox o najwyższych parametrach wytrzymałości i ścieralności. Podczas targów zaprezentowaliśmy łyżki koparkowe: podsiębierną skalną oraz skarpową hydrauliczną na siłownikach typ V, a także ładowarkową wysokiego wysypu. To nasze koronne produkty, które cechują się nowatorskimi rozwiązaniami. Zastosowane materiały, idealna kinematyka oraz dobór odpowiedniego kształtu (profilu) łyżek to kluczowe argumenty do pozyskiwania coraz to większej rzeszy nowych odbiorców. Użycie Hardoxu wydłuża żywotność oraz zwiększa funkcjonalność łyżek. Nasze łyżki sprawdzają się w najtrudniejszych warunkach m.in. w skandynawskich kopalniach granitu – podsumowuje Andrzej Kuchtyk.

KGHM ZANAM

Spółka KGHM ZANAM z Polkowic na Dolnym Śląsku po raz piąty uczestniczyła w Międzynarodowych Targach Budownictwa i Górnictwa Bauma. W poprzednich latach firma z powodzeniem eksponowała swoje produkty sukcesywnie powiększając liczbę zagranicznych klientów. Głównym elementem tegorocznej ekspozycji była największa maszyna w portfolio KGHM ZANAM, czyli okazała ładowarka LKP-1701 (masa robocza - 46,5 t, udźwig maksymalny- 17 t). Największa maszyna do zastosowań głębinowych prezentowana na monachijskich targach stanowi efekt wytężonej pracy specjalistów, którzy przez wiele miesięcy pracowali nad stworzeniem maszyny, która sprawdzi się w najcięższych, podziemnych warunkach.
Obecność jako wystawca na Baumie stanowiła doskonałą sposobność do spotkań z obecnymi klientami KGHM ZANAM z Polski, Niemiec i Rosji, jak również zaprezentowania aktualnej oferty przedstawicielom wielu firm z różnych rejonów, m.in. z Europy (Rumunia, Bułgaria, Macedonia, Estonia i Łotwa), Bliskiego Wschodu, który w ramach dywersyfikacji wydobycia kopalin otwiera się na nowe rynki, a także Azji, Ameryki Południowej oraz Afryki (RPA). Na przestrzeni ostatnich lat targi Bauma stały się dla polkowickiej spółki kluczowym narzędziem promocji produktów oraz budowania własnej marki, jak również doskonałą okazją do zapoznania się z najnowszymi trendami w dziedzinie maszyn górniczych i wykorzystaniu nowych technologii w ich produkcji.

Serwis Kop

Specjalnością rzeszowskiej firmy Serwis Kop i głównym profilem jej działalności jest sprzedaż części zamiennych do maszyn budowlanych. Zasoby magazynowe obejmują szeroki asortyment części do maszyn takich marek, jak JCB, CAT, Komatsu, Volvo czy Case. Serwis Kop oferuje szeroką gamę produktów - od części oryginalnych, OEM bezpośrednio od producenta na tzw. pierwszy montaż, po zamienniki o zróżnicowanych cenach. – Jesteśmy pierwszy raz jako wystawcy na targach Bauma. Poszukujemy nowych rynków zbytu, nowych klientów i dostawców. Nie oznacza to oczywiście, że stawiamy pierwsze kroki na rynkach zagranicznych - od dobrych kilku lat mocno stawiamy na eksport, realizowany praktycznie do wszystkich krajów europejskich. Sprzedaż eksportowa cały czas rośnie i już teraz stanowi około 30% naszych obrotów – wyjaśnia Tomasz Skowronek, dyrektor sprzedaży w Serwis Kop.
W tym kontekście szczególnie istotne jest systematyczne powiększanie powierzchni magazynowych - do poziomu 5 tys. m² pod dachem - pozwala to realizować zamówienia szybko i bez żadnych problemów, wychodzące bezpośrednio z magazynu w minimalnie krótkim czasie. – Nasz magazyn jest dobrze zaopatrzony, dzięki czemu mamy części „od ręki”, w związku z czym klienci nie muszą tracić czasu i czekać na realizację zamówień. Wiemy że utrzymanie wysokich stanów magazynowych sporo kosztuje, ale jest to nasza przewaga w stosunku do wielu firm konkurencyjnych. Natomiast w planach mamy budowę kolejnej hali oraz rozbudowę asortymentu o części do kolejnych marek – uzupełnia dyrektor Skowronek.

Wielton

Firma Wielton z Wielunia (woj. łódzkie) zaliczana jest do grona dziesięciu czołowych producentów przyczep, naczep i zabudów na świecie. Firma po przejęciu europejskich marek Langendorf, Fruehauf czy Lawrence David zatrudnia 3380 pracowników (w tym 300 inżynierów) w kilkunastu krajach. W 2018 r. Wielton wyprodukował łącznie ponad 18 tys. pojazdów. – Na targach Bauma pokazujemy się już po raz trzeci, tym razem z produktami Wielton i Langendorf - marką znaną ze specjalistycznych pojazdów niskopodwoziowych. Dla nas branża budowlana jest istotnym rynkiem zbytu, a wywrotki to drugi w kolejności produkt, który sprzedaje się najlepiej, po naczepach kurtynowych. Dlatego też sukcesywnie uzupełniamy naszą ofertę, m.in. o produkowane w Wieluniu czteroosiowe wywrotki z bliźniaczymi kołami. Jest to produkt przed którym widzimy duże perspektywy chociażby na rynku wschodnim i w Afryce, gdzie jest duży rynek wydobywczy, a co za tym idzie zapotrzebowanie na masywne wywrotki o dużych kubaturach i możliwościach załadunkowych – wyjaśnia Błażej Marcinkowski z firmy Wielton. Producent stawia także na produkcję zabudów kopalnianych, na podwoziach Scanii, Volvo czy też Renault. Produkty te cieszą się dużą popularnością na rynkach wschodnich, m.in. w Rosji - klientów z tych krajów nie zabrakło na stoisku firmy Wielton podczas tegorocznej Baumy.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atb

zobacz więcej

CASE ROAD SHOW 2023 Niemcy


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Targi eRobocze Show 2023 Lubień Kujawski


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.