[ATB] Aktualności

Bauma - W kwietniu do Monachium

Data publikacji:

Przyszłoroczna edycja targów Bauma zapowiada się rekordowo. Według informacji zaprezentowanej podczas konferencji prasowej w czeskiej Pradze, w dniach 8-14 kwietnia 2019 r. na terenie monachijskiej Messe München zaprezentuje się ok. 3500 wystawców z 55 krajów - o prawie 100 więcej niż w 2016 r. Z deklaracji organizatorów wynika, że liczba odwiedzających powinna przekroczyć 600 tys. osób.

Branża kwitnie, co znajduje odzwierciedlenie także w targach Bauma. Wzięliśmy pod uwagę wysoki popyt i rozbudowaliśmy nasze tereny targowe po części wschodniej do 614 tys. m². Naszym celem jest zapewnienie platformy jak największej liczbie wystawców. Z targami Bauma 2019 nadal prześcigamy siebie - także cyfrowo - tłumaczył Klaus Dittrich, członek zarządu Messe München.
Targi zwyczajowo zapewniają pełen przegląd oferty przemysłu budowlanego, maszyn budowlanych i górnictwa, koncentrujący się w czterech głównych obszarach tematycznych: wokół placu budowy, górnictwa (20% wystawców, 24% zwiedzających), produkcji materiałów budowlanych, a także dostawców i usług (podczas przyszłorocznej edycji targów zaprezentowana zostanie nowa struktura tematyczna hal). Stanowią również próbę odpowiedzi na podstawowe pytania, dotyczące głównych trendów pojawiających się w branży maszyn budowlanych, spośród których wymienić należy: cyfryzację, wydajność i trwałość - wystawcy podczas Baumy zaprezentują szereg rozwiązań w tym zakresie.
Wśród nowych elementów warto zwrócić uwagę również na pawilon krajowy Kanady, siódmego największego rynku maszyn budowlanych na świecie czy program „Think Big! Live”, dedykowany do młodzieży, obejmujący m.in. stanowiska symulatorów, narzędzi diagnostycznych silnika czy gier wideo, interaktywne wystawy czy punkty informacyjne dotyczące np. studiów inżynierskich. Zwiedzający w większym stopniu będą mogli wykorzystać najnowsze zdobycze cyfrowe do możliwości wirtualnego poznania branży – dzięki virtual i augmented reality, łączącym obraz, dźwięk lub reakcję w postaci wiatru. – Powierzchnia stoisk ma  swoje ograniczenia, przestrzeń cyfrowa jest nieograniczona. Dzięki nowym, wirtualnym ofertom przeniesiemy plac budowy do hal targowych i poszerzymy nasze cyfrowe portfolio – powiedział Mareile Kästner.
Wyzwania dla rynku środkowoeuropejskiego
Konferencja w Pradze nie ograniczyła się wyłącznie do kwestii związanych z nadchodzącą Baumą. Oto bowiem na początku 2018 r. monachijskie targi przeprowadziły ankietę na temat zagadnień branżowych sektora budowlanego - przepytano ok. 10 tys. odwiedzających Baumę z całego świata, zajmujących kierownicze stanowiska i decydujących o podejmowanych inwestycjach. Z prezentowanych podczas konferencji konkluzji wynika, iż firmy z Europy Środkowo-Wschodniej również przede wszystkim borykają się z problemem niedoboru specjalistów - zadeklarowało tak 44% ankietowanych z krajów tej części kontynentu (globalnie - 58%). Wśród głównych wyzwań wskazano również rosnącą presję konkurencyjną - 29% (cały świat - 31%) oraz rosnącą automatyzację procesów produkcji - 19% (10%)..

GA

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.