Bell Equipment - Nowości w Monachium

Bell Equipment - Nowości w Monachium

Na tegorocznych targach Bauma firma Bell Equipment zaprezentowała swoją ofertę, a także informacje o dostosowaniu sprzedawanych maszyn do nowych dyrektyw dotyczących emisji spalin, dalszym rozwoju niektórych modeli oraz nowościach w swojej strategii obsługi klienta.

Na niemieckich targach swoją premierę miał model Bell B45E 4×4. Jest to nowość w gamie przegubowych, dwuosiowych wozideł przeznaczony do użytku w przemyśle wydobywczym i budowlanym. Jednostką napędową w nowej wywrotce jest rzędowy, 6-cylindrowy silnik marki Mercedes Benz o mocy 390 kW. W połączeniu z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów Allison zapewnia wyjątkowe osiągi przy jednoczesnym zachowaniu niskiego zużycia paliwa typowego dla urządzeń ADT firmy Bell. Maksymalna ładowność wozidła to 41 t. Wozidła serii B45E 4×4 są produkowane w głównej fabryce Bell Equipment w Republice Południowej Afryki, a pierwsze maszyny zostaną dostarczone do klientów jeszcze w tym roku.

W wersji LGP

Kolejną prezentowaną maszyną firmy był wprowadzony 2 lata temu na rynek Wielkiej Brytanii model B20E „Low Ground Pressure”. Model Bell B20E LGP bazuje technologicznie na sprawdzonej serii kompaktowych wywrotek Bell B20 popularnych na rynku afrykańskim. Bell B20E LGP ma 3 napędzane osie. Producent zastosował 4-cylindrowy silnik Mercedes Benz o mocy 170 kW zgodny z normą emisji spalin Tier 4 Final/Stage IV. Transmisja napędu odbywa się poprzez 6-biegową automatyczną skrzynię biegów ze zintegrowanym zwalniaczem. Ładowność wozidła określana jest na 18 t. Klienci mają wybór między standardowymi oponami do robót ziemnych 20.5R25 lub niskoprofilowymi, wyjątkowo szerokimi oponami 800/45 R30.5, które zapewniają znacznie mniejszy nacisk na podłoże i najlepszą na rynku flotację w bardzo błotnistych, miękkich lub piaszczystych warunkach gruntowych. Bezpieczeństwo i komfort podczas pracy zapewniają obudowane hamulce olejowe na osi przedniej i środkowej, wysokiej jakości kabina zgodna ze standardami ROPS/FOPS, seryjna waga onboard oraz liczne funkcje asystentów jazdy i ładowania. Bell B20E LGP sprawdził się już w użytkowaniu i jest wysoce cenioną maszyną w Wielkiej Brytanii, USA i krajach skandynawskich. Bell Equipment przypomniał także swój flagowy produkt B50E wraz z kompletnym przeglądem  aktualnej oferty wozideł przegubowych 6x6, liczącej w sumie siedem modeli, z obciążeniem użytkowym od 18 do 45,4 t.

Ambitne zapowiedzi

Bell zapowiedział także znaczną modernizację popularnego modelu 30-tonowego Bell B30E. Zastosowana zostanie w nim automatyczna skrzynia biegów XFE (6V/1R) firmy Allison dla lepszego wykorzystania mocy silnika i momentu obrotowego już przy niskich obrotach. Zwalniacz  biegowy zostanie zamieniony przez zwalniacz hamulców, dzięki czemu hamulce przejmują automatyczną kontrolę prędkości w czasie zjazdu w miejscach o dużym spadku, a także zapewnią automatyczną pomoc w podjeździe pod górkę. Automatyczna aktywacja hamulców zapobiegnie staczaniu się w dół. Ponadto wysoka wydajność smarowania/hamowania przy mniejszym koszcie konserwacji zostanie zapewniona poprzez zastosowanie osobnych obiegów dla olejów hamulcowych i osiowych z wydajnym chłodzeniem i systemem filtracji.
Targi Bauma 2019 były także dla firmy Bell okazją do przedstawienia koncepcji wprowadzenia w oferowanych maszynach nowej normy emisji spalin Stage V/Tier 5, która obowiązuje od początku tego roku. Firma Mercedes-Benz dostarczająca jednostki napędowe do maszyn Bell już opracowała rozwiązania pozwalające na spełnienie owej normy. Obecnie w obróbce wtórnej spalin udział biorą dodatkowo nowe katalizatory oksydacji (DOC) oraz filtry cząstek stałych (DPF).
Bell Equipment przedstawił także swoje plany na najbliższą przyszłość. Są to rozszerzenie i ulepszenie stosowanego od 10 lat systemu zarządzania flotą Fleetm@tic, nowe modele finansowania, dopasowane do klienta programy renowacji i konserwacji maszyn, a  także oddanie do użytku kompleksu produkcyjnego o wielkości 12 tys. m² w europejskim zakładzie pojazdów samowyładowczych Bell w Eisenach.

dr inż. Przemysław Marek

Reklama
Powiązane artykuły