[ATB] Aktualności BKTopony

BKT - Dekada Earthmaxa

Data publikacji:

Pierwszy tydzień czerwca dla firmy BKT stał pod znakiem uroczystych obchodów 10-lecia obecności na rynku opon z cenionej serii Earthmax. Miejsce do wspólnej celebracji z dystrybutorami i partnerami handlowymi z całego świata - przy udziale prasy fachowej - nie zostało wybrane przypadkowo. Wybór padł bowiem na okolice miasta Heraklion na greckiej wyspie Kreta, gdzie na każdego przybywającego spogląda kilkadziesiąt wieków jakże bogatej historii.

Oczywiście trudno nawet porównywać dekadę produkcji opon BKT Earthmax do upływu czasu od panującej w tej części Grecji ponad 2500 lat temu kultury mykeńskiej, której najbardziej namacalnym dowodem do dziś pozostały ruiny najstarszego miasta w Europie - Knossos (zwiedzonego przez uczestników konwencji). – Podobnie jak budowa pałacu Minosa w Knossos była wielkim dokonaniem i wyrazem postępu w czasach starożytnych, tak skonstruowanie naszej pierwszej opony Earthmax było wielkim osiągnięciem w czasach współczesnych i zarazem kamieniem milowym w historii BKT – przekonywał jednak podczas uroczystego otwarcia obchodów Arvind Poddar, prezes i dyrektor zarządzający BKT.

10 lat - epoka

Od czasu wprowadzenia na rynek pierwszej opony Earthmax do ładowarek w 2008 r. ta seria ogumienia rozrosła się do szerokiej gamy opon radialnych - również do wozideł sztywnoramowych czy spycharek - zaprojektowanych do pracy w najtrudniejszych warunkach typowych dla kamieniołomów, kopalni i placów budowy. Jest tak, gdyż opony Earthmax charakteryzują się bardzo odporną, w pełni stalową strukturą, jak również sztywnymi, niekierunkowymi klockami bieżnika, zapewniającymi lepszy rozkład obciążenia. Należy także dodać, iż tak istotne uzupełnienie oferty BKT pozwoliło na konkurowanie z największymi w sektorze off-highway. – Rozwój produkcji i rozszerzenie oferty opon OTR stało się możliwe po strategicznym przeniesieniu w latach 2014-2015 całej linii produkcyjnej do naszego najnowocześniejszego zakładu produkcyjnego w Bhuj. Stanowiło to część naszej ogólnej strategii, zakładającej zwiększenie do 2020 r. naszej produkcji opon radialnych do poziomu 40 tys. ton rocznie, aby w dalszej perspektywie do 2025 r. osiągnąć udział 10% w rynku OTR, kiedy fabryka w Bhuj będzie działać z pełną wydajnością – uzupełnił Rajiv Poddar, drugi z dyrektorów zarządzających BKT.

Przyszłość tuż za rogiem

Wykorzystywanie stale rosnących mocy produkcyjnych jest możliwe przede wszystkim ze względu na dalszy rozwój oferowanych produktów oraz szeroko zakrojone inwestycje w najnowocześniejszy park maszynowy wykorzystywany podczas złożonego procesu produkcji opon, szczególnie do ulepszenia składu mieszanki, obróbki kordu stalowego czy cięcia stali. – Szukamy rozwiązań, które pozwolą poradzić sobie z autonomicznym transportem wspomaganym systemami czujników, ulepszonymi systemami integracji opon i wyposażenia, przepływem i optymalizacją danych analitycznych w celu zwiększenia wydajności - wszystko to zgodnie z megatrendami zrównoważonego rozwoju, mobilności, elektryfikacji i bezpieczeństwa pracy – wyjaśnił Dilip Vaidya, dyrektor ds. technologicznych BKT. Przykładem tego jest podpisanie przez indyjski koncern umowy ze spółką Kultevat, wiodącą amerykańską firmą biotechnologiczną, specjalizującą się w produkcji i przetwarzaniu mniszka gumodajnego, będącą odnawialną i zrównoważoną alternatywą dla kauczuku naturalnego. Po zakończeniu fazy badań eksperymentalnych pierwsza tona materiału tego typu do produkcji opon zostanie dostarczona do października 2019 r. Inne trwające procesy badawcze opierają się na opracowywaniu wysoko wydajnych związków za pomocą nanomateriałów lub nanokompozytów zapewniających lepszą stabilność termiczną i mechaniczną. Badania w tej dziedzinie koncentrują się na takich materiałach, jak grafen, nanoglinka i nanoceluloza.

Tomasz Kujawski

fot.firmowe

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.