Wydaje się, że nie sposób będzie przeoczyć opon BKT, które indyjski koncern zaprezentuje podczas październikowych targów Bauma w Monachium. Pokazane tam zostaną m.in. modele Earthmax SR 468 w rozmiarze 40.00 R 57 - zdecydowanie największa opona w historii BKT o wysokości 3,5 m - oraz dwa rozmiary opony Earthmax SR 46: 33.00 R 51 i 27.00 R 49 o średnicy odpowiednio ponad 3 i 2,6 m.
Zamiarem firmy na tę edycję targów jest pozostawienie swojego śladu poprzez wystawienie - wśród innych produktów - trzech opon BKT Giant o godnych podkreślenia właściwościach. Pierwsza z nich to Earthmax SR 468, największa opona w historii firmy BKT, wprowadzona na rynek w 2021 r. Jest ona przeznaczona do wozideł sztywnoramowych i wystawiona w rozmiarze 40.00 R 57 odpowiadającym wysokości 3,5 m, szerokości 1,13 m i masie 3800 kg.
Druga opona Giant to Earthmax SR 46, wystawiona w rozmiarach 27.00 R 49 i 33.00 R 51, przeznaczona jest również do wozideł sztywnoramowych. Rozmiar 33.00 R 51 odpowiada średnicy ponad 3 m, czyli dokładnie 3061 mm, szerokości 905 mm i masie 2400 kg, natomiast 27.00 R 49 ma średnicę dokładnie 2688 mm i szerokość 746 mm.
Opona ta nadaje się do działań na kamienistym i trudnym terenie - model Earthmax SR 46 jest szczególnie odporny na uderzenia i przebicia dzięki konstrukcji All Steel, która zapewnia odporność karkasu. Ponadto głębokość bieżnika E-4 zapewnia bardzo dobrą odporność w trudnych warunkach. Wreszcie, jej wzór bieżnika i mieszanka do jego produkcji zostały specjalnie opracowane, aby zmniejszyć wytwarzanie ciepła podczas nieraz ekstremalnych zastosowań tego typu.
Te dwie opony są częścią serii Earthmax, czyli gamy opon BKT zaprojektowanych dla lepszego rozłożenia ciężaru dla wozideł, ładowarek kołowych, spycharek, równiarek i niektórych pojazdów wielozadaniowych. Obecnie gama ta obejmuje 40 różnych opon dla sektora robót ziemnych, budownictwa, górnictwa i kamieniołomów i jest dostępna w wielu rozmiarach i różnych mieszankach.
A dlaczego BKT wybrał na targi Bauma opony Giant? Biorąc pod uwagę rosnącą potrzebę wydajności, maszyny będą coraz potężniejsze, co zwiększy zapotrzebowanie na jeszcze większe opony, które przekształcają swoją moc w trakcję i są wyjątkowo odporne. Warto przy tym podkreślić, iż obecnie BKT pracuje na wielu frontach w sektorze opon OTR, ze szczególnym naciskiem na nowe mieszanki, które są wysoce odporne na przecięcia i inne uszkodzenia, jak również na mieszanki ultraodporne na ciepło, które są w stanie przenosić duże obciążenia, zachowując jednocześnie bardzo dobry wskaźnik TKPH, tj. średni stosunek między masą transportowaną przez sprzęt a prędkością w km/h.
Pełna gama maszyn do zagęszczania Giant
Firmowe miasteczko Yanmar Compact Equipment
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę