Bomag Hybryda - Wał tandemowy BW 174 AP

Bomag Hybryda - Wał tandemowy BW 174 AP

Firma Bomag w trakcie targów Bauma 2019 zaprezentowała m.in. nowy wał tandemowy BW 174 AP z napędem hybrydowym. Hybrydowe układy napędowe czynią maszyny budowlane bardziej ekonomicznymi, cichszymi i przyjaznymi dla środowiska. Ponadto akumulator doładowywany jest podczas hamowania i pracy bez wibracji.

Nowy walec oferuje udane połączenie napędu hybrydowego, modułu Asphalt Manager, a także urządzenia do testowania podłoża. Akumulator obejmuje zakresem krótkotrwałe obciążenia szczytowe, które występują np. po włączeniu wibracji. Dzięki temu można pracować z najlepszą wydajnością, chroniąc środowisko i ograniczając koszty nawet o 20%. Walec kompaktowy BW 174 AP jest tak samo solidny, jak siostrzane walce tandemowe z napędem konwencjonalnym. Zoptymalizowany rozmiar silnika Kubota z wtryskiem Common Rail przyczynia się do mniejszych strat ciepła, co zwiększa wydajność. Nowy akumulator pokrywa obciążenia szczytowe - równoważy do 100 Nm i 20 kW mocy bezpośrednio na wale korbowym.

Precyzyjna kontrola

System zagęszczania Asphalt Manager firmy Bomag oferuje bezstopniową regulację siły zagęszczania - pożądaną częstotliwość osiąga się szybciej niż w przypadku konwencjonalnych układów wibracyjnych lub oscylacyjnych. Asphalt Manager zapewnia stałą i automatyczną kontrolę siły wymaganej do zagęszczania. Bliskie powiązanie układu hybrydowego i zagęszczającego zapewnia, że częstotliwość drgań jest zawsze utrzymywana nawet przy najwyższych obciążeniach. Maksymalna siła zagęszczania jest według producenta większa o 20% w porównaniu z konwencjonalnymi systemami wibracyjnymi. W praktyce oznacza to znacznie mniej przejazdów, aż do uzyskania wymaganej gęstości. W efekcie nowy walec tandemowy Bomag z hybrydowym i inteligentnym systemem zagęszczania wyznacza nowe standardy w zakresie zużycia energii i kosztów operacyjnych, w przeliczeniu na tonę ubitego asfaltu.

Test terenowy

Podczas projektowania nowego modelu inżynierowie Bomag korzystali z wieloletniego doświadczenia z systemem Ecomode (elektroniczny mózg walca). Sterownik Ecomode przetwarza dane z różnych czujników i sieci poszczególnych komponentów. Oprócz silnika i układu hydraulicznego Ecomode steruje teraz także systemem hybrydowym. W międzynarodowym teście terenowym alternatywne rozwiązanie hybrydowe okazało się czymś więcej niż tylko zastosowaniem praktycznym. Dzięki Bomag Telematic, cyfrowemu systemowi zarządzania flotą firmy, operacje testowe wykazały oszczędności paliwa w czasie rzeczywistym na poziomie 20%.

Ekologiczny projekt

BW 174 AP Hybrid wyposażono w sprawdzoną funkcję Ecostop, która zapewnia mniejsze zużycie paliwa, niższe zużycie części i większą trwałość. Silnik wysokoprężny spełnia normę emisji spalin Stage V. Bomag pokazał, że ekonomia i ekologia nie są ze sobą sprzeczne. Połączenie filtra cząstek stałych oxi-cat z chłodzoną recyrkulacją spalin sprawia, że BW 174 AP Hybrid nie wymaga żadnych dodatkowych płynów eksploatacyjnych. Tankowanie płynu AdBlue nie jest już konieczne.
Na życzenie klienta maszyna może być dostarczona z biodegradowalnym, wyprodukowanym w sposób zrównoważony bioolejem hydraulicznym. Dzięki przemyślanemu ekoprojektowi, BW 174 AP Hybrid może w 98% zostać poddany recyklingowi, gdy kończy się jego żywotność po wielu godzinach pracy.

GA

Reklama
Powiązane artykuły