Budowa lubelskiego odcinka S17 zbliża się do finału

Budowa lubelskiego odcinka S17 zbliża się do finału

Realizacja ponad 33 km drogi ekspresowej pomiędzy granicą województw lubelskiego i mazowieckiego a węzłem Kurów Zachód powoli zmierza ku końcowi. Układanie betonowej nawierzchni jest już zaawansowane.

Na odcinku pomiędzy węzłami Kurów Zachód i Skrudki brakuje jeszcze tylko 350 m nawierzchni betonowej i krótkich odcinków z nawierzchnią bitumiczną. Na sąsiednim, Skrudki – granica województw, położono już 40 proc. betonowej nawierzchni trasy głównej, a przy sprzyjającej pogodzie jeszcze jej przybędzie w tym roku – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Lublinie.
Przypomnijmy, że wykonawca ponad 13-kilometrowego odcinka pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód (firma Mota Engil Central Europe) otrzymał zezwolenie na realizację inwestycji drogowej w grudniu 2016 roku. Prace na dobre ruszyły wiosną 2017 r., a obecnie zaawansowanie finansowe to ok. 76 proc., a rzeczowe ponad 87 proc.
Oprócz prac przy wykonywaniu nawierzchni, betonowej i bitumicznej, trwają prace przy obiektach inżynierskich. Budowane są miedzy innymi przepusty w ciągu obecnej DK-17 co wiąże się z trzema krótkimi objazdami. Przed końcem roku ruch wróci na starą drogę, a w przyszłym roku wykonawcy pozostaną prace wykończeniowe, montaż barier energochłonnych, oznakowania oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Kierowcy będą mogli skorzystać z tego odcinka w II kwartale przyszłego roku.

Prace na drugim odcinku, niemal dwukrotnie dłuższym (20,2 km), realizowanym przez firmę PORR rozpoczęły się wiosną 2017 r., po otrzymaniu z końcem marca decyzji ZRID. Obecne zaawansowanie finansowe to ok. 69 proc. a rzeczowe ok. 70 proc. Ułożono już ok. 13 km z planowanych 32 km nawierzchni betonowej (w przeliczeniu na jedną jezdnię). Odcinki bitumiczne na ciągu głównym będą wykonywane w przyszłym roku.
Trwają prace przy obiektach inżynierskich, w tym największym z nich – moście na Wieprzu. Już niedługo kierowcy skorzystają z nowego wiaduktu w pobliżu stacji paliw koło Sierskowoli. Po przełożeniu ruchu wykonawca będzie mógł rozebrać dotychczasowy objazd przecinający plac budowy.
W tym roku planowana jest jeszcze jedna zmiana organizacji ruchu, na odcinku pomiędzy Parafianką a Strzyżowicami. Kierowcy wjadą na jezdnię ekspresówki co pozwoli na dotychczasowej DK17 zbudować przepust. Oprócz robót typowo drogowych prowadzone są prace związane z budową dwóch miejsc obsługi podróżnych oraz obwodu utrzymania drogi. Planowany termin zakończenia budowy drogi i oddania do użytku to połowa przyszłego roku.

Budowa dwóch odcinków S17, od granicy województw do w. Kurów Zachód to część większego przedsięwzięcia jakim jest realizacja całej trasy od Warszawy do Lublina. W budowie jest pozostałych pięć odcinków do węzła Lubelska za realizację których odpowiada lubelski oddział GDDKiA. Inwestycja jest realizowana przy dofinansowaniu z funduszy Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Źródło: rynekinfrastruktury.pl

Redakcja ATR

Reklama
Powiązane artykuły