[ATB] Budownictwo

Budowa S5 Bydgoszcz – Nowe Marzy z unijnym wsparciem

Data publikacji:

Ponad miliard złotych dofinansowania z UE otrzyma Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad na budowę drogi ekspresowej S5 pomiędzy Bydgoszczą i Nowymi Marzami. Oddanie do ruchu odcinka o długości blisko 74 km jest planowane w 2020 r.

Umowę o dofinansowanie projektu „Budowa drogi ekspresowej S5 odc. Nowe Marzy – Bydgoszcz” podpisali 25 lipca 2018 r., w obecności wiceministra infrastruktury Marka Chodkiewicza, Dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych Przemysław Gorgol i Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad Jacek Gryga.
Całkowity koszt realizacji inwestycji wyniesie prawie 2,055 mld zł. Ponad połowa tych wydatków – 1,083 mld zł zostanie pokryta z dofinansowania pochodzącego z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020.

– Droga ekspresowa S5 jest realizowana w ramach inwestycji ujętych w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014–2023, w którym zostały ujęte kluczowe z punktu rozwoju gospodarczego kraju zadania. Odcinek ten jest położony w korytarzu należącym do kompleksowej sieci TEN-T, jest więc istotny także dla rozwoju transportu całej Unii Europejskiej – powiedział wiceminister infrastruktury Marek Chodkiewicz.
Nowy odcinek drogi S5 będzie prowadził z Bydgoszczy do Nowych Marz pod Grudziądzem, przez które przebiega autostrada A1.

– Po zakończeniu budowy tego odcinka S5 połączy Wrocław z Poznaniem i Bydgoszczą, a poprzez autostradę A1 te trzy miasta zyskają także połączenie z Gdańskiem. Oznacza to, że na przykład z Poznania będziemy mogli dojechać do Gdańska w krócej niż 3 godziny – powiedział wiceminister inwestycji i rozwoju Witold Słowik.
Oprócz drogi powstanie także 9 nowych węzłów (4 kolejne węzły zostaną przebudowane) oraz infrastruktura, mosty, wiadukty, przejścia dla zwierząt, ekrany akustyczne.

– Budowa prawie 74-kilometrowego odcinka S5 to ważny krok w kierunku poprawy jakości podróży zarówno dla mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego, jak i pojazdów przejeżdżających przez region tranzytem. Dzięki nowoczesnej drodze ekspresowej skróceniu ulegnie czas podróży, jednocześnie część mieszkańców regionu uwolni się od nadmiernego ruchu drogowego, który spod ich domów przeniesie się na nową S5 – podkreślił Dyrektor CUPT Przemysław Gorgol.

Źródło:rynekinfrastruktury.pl

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.