[ATB] Budownictwo

Chińczycy rezygnują z ostatniego odcinka metra. Zostaje tylko konsorcjum Włochów i Turków

Data publikacji:

Minął termin na odwołania w przetargu na projekt i budowę ostatniego odcinka II linii metra – od stacji C4 Powstańców Śląskich do stacji C1 Połczyńska wraz z STP Mory. Jak się dowiedzieliśmy, firma Sinohydro nie zaskarżyła decyzji Krajowej Izby Odwoławczej.

Przedmiotem zamówienia jest projekt i budowa ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra – od stacji C4 Powstańców Śląskich do stacji C1 Połczyńska wraz ze Stacją Techniczno-Postojową na Morach. Na 3,92-kilometrowym odcinku przewidziano trzy nowe stacje. Więcej o założeniach inwestycji – w tym wystroju. W postępowaniu wpłynęły dwie oferty. Metro Warszawskie rozstrzygnęło przetarg w czerwcu, wybierając ofertę złożoną przez konsorcjum firm Astaldi i Gulermak za 1,623 mld zł brutto. Konieczne były jednak zmiany w budżecie miasta, gdyż obie oferty o ponad 400 mln zł przekraczały zaplanowaną kwotę.
Od wyniku przetargu odwołała się chińska firma Sinohydro, która domagała się wykluczenia oferty złożonej przez zwycięskie konsorcjum firm Astaldi i Gulermak. Chińczycy argumentowali, że włoska i turecka firmy zawarły niedozwolone antykonkurencyjne porozumienie – odwołujący twierdził, że firmy Astaldi i Gulermak złożyły ofertę jako konsorcjum, pomimo że byłyby w stanie samodzielnie złożyć oferty z realną szansą na wygranie przetargu, a tym samym wyeliminowali konkurencję pomiędzy sobą ze szkodą dla zamawiającego.
W II połowie lipca, jak pisaliśmy, Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła odwołanie Chińczyków. Wykonawca wciąż jednak – w terminie siedmiu dni od otrzymania pisemnego uzasadnienia – mógł zaskarżyć decyzję KIO do sądu okręgowego. Jak się dowiedzieliśmy, termin ten już minął, a chińska firma nie złożyła odwołań. Oznacza to, że wybór Metra Warszawskiego uprawomocnił się. Umowa będzie mogła zostać popisana po zakończeniu wszelkich formalności.

Włoskie Astaldi i turecki Gulermak odpowiadają – razem bądź oddzielnie – za realizację dotychczasowych odcinków II linii metra. Konsorcjum wygrało też przetarg na budowę odcinka wschodniego-północnego na Bródno oraz jako jedyne w piątek 10 sierpnia złożyło ofertę na odcinek między Wolą a Bemowem.

Źródło: transport-publiczny.pl

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atb

zobacz więcej

CASE ROAD SHOW 2023 Niemcy


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Targi eRobocze Show 2023 Lubień Kujawski


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.