[ATB] Wywiady [ATB] Aktualności

Cogito czyli części do koparko-ładowarek

Data publikacji:

Wojciech Szumiński, prezes firmy Cogito: Historia firmy Cogito rozpoczęła się w roku 2000. Produkujemy sworznie i tuleje, ślizgi do teleskopów i stabilizatorów, a resztę asortymentu firmy importujemy z całego świata czyli z Włoch, Turcji, Indii, Korei i z Chin. Jesteśmy skupieni na koparko-ładowarkach JCB, Caterpillar i tutaj szukamy swojego miejsca, to jest nasza nisza...

    Wojciech Szumiński, prezes firmy Cogito: 

Mamy obecnie największy magazyn szyb do maszyn budowlanych w Polsce loco - Zabrze, gdzie znajduje się ponad 20 tys. szyb do wszystkich marek i do wszystkich rodzajów maszyn budowlanych. Każda szyba jest na zamówienie zrobiona przez naszego dostawcę. Naszym znakiem towarowym jest CVA i tym się promujemy - wszystkie towary które mają znaczek CVA, pochodzą tylko i wyłącznie od firm które to produkują i rekomendują się ISO

Na marginesie pozwolę sobie dodać, iż firma Cogito również posiada certyfikat ISO 9001:2015 w zakresie „Produkcja i dystrybucja części do maszyn i urządzeń budowlanych”, w tym produktów marki CVA. Klientów mamy więc dużo. Sprzedajemy nasze produkty na rynku europejskim - ponad 60% eksportu, ale jeśli chodzi o rynki zbytu, jest też Ameryka Południowa, Afryka, a coraz lepiej radzimy sobie w państwach arabskich i na Bliskim Wschodzie. Są też kierunki egzotyczne, jak np. Polinezja Francuska.

Warto przy tym wspomnieć o działalności spółki zależnej Cogito Trade w Ostrawie, która zajmuje się tylko Czechami i Słowacją. Jeszcze 3 lata temu eksport stanowił 30% obrotów, ale teraz jest to już około połowy przychodów firmy, które w tym roku powinny przekroczyć 40 mln zł. Oznaczałoby to wzrost o 25%. Za sprzedaż bezpośrednią odpowiada 5 handlowców, jest też sklep internetowy, a sporo sprzedajemy także za pośrednictwem Allegro. Poza tym mamy handlowców dedykowanych klientom strategicznym oraz oczywiście od eksportu.

Pytanie, co przyniesie rok 2023? Mimo wszystko myślę, że w Polsce nie będzie recesji. Pewnie będzie spadek - korektę widać przede wszystkim w budownictwie mieszkaniowym. Naszym zabezpieczeniem jest wychodzenie na szeroki rynek. Fatalną rzeczą jest uzależnić się od jednego rynku. Przykładem jest obecna sytuacja na wschodzie Europy.

A same targi Bauma 2022 są dla nas doskonałą okazją do spotkań z naszymi starymi klientami, ale też do pozyskania nowych. Nie staramy się być najtańsi na rynku, zdecydowanie wierzymy w to iż towar dobrej jakości obroni się sam. Stosowaną przez nas od lat dewizą jest trzymanie towaru na półce, a potem jego sprzedaż. Omijamy szerokim łukiem sytuacje, w których zamawiamy towar „pod klienta”, następnie transport się opóźnia i pojawiają się inne niezapowiedziane przeszkody, jak to w życiu bywa. Wychodzimy z założenia, iż lepiej stracić ewentualne zamówienie od klienta, ale pozostać z nim w dobrych relacjach.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atb

zobacz więcej

CASE ROAD SHOW 2023 Niemcy


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Targi eRobocze Show 2023 Lubień Kujawski


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.