Collett realizuje 400 dostaw dla Sarens
Specjalistyczny wykonawca transportu Collett w Wielkiej Brytanii zakończył czteromiesięczną operację dostarczenia komponentów do budowy żurawia o nośności 5000 ton.
Gigantyczny SGC-250 jest super ciężkim dźwigiem pierścieniowym z wysięgnikiem kratowym, znanym również jako Big Carl. Jest zbudowany przez międzynarodową firmę Sarens specjalizującą się w ciężkich dźwigach i transporcie z siedzibą w Belgii. Jego pierwszym zadaniem będzie pomoc przy budowie elektrowni jądrowej Hinkley Point C (HPC) w Somerset w południowo-zachodniej Anglii.
Collett powiedział, że zlecono przeprowadzenie wszystkich procedur rozładunku statku, usług dźwigowych i ciężkich operacji transportowych. Firma z siedzibą w Yorkshire przeniosła prefabrykowane elementy stalowe żurawia o łącznej masie ponad 3000 ton. Zostały one przewiezione z doków Avonmouth w Bristolu, podczas podróży o długości 45 mil (73 km) na plac budowy, w Somerset nad brzegiem rzeki Avon.
Zespół Collett pracował na dwóch 12-godzinnych zmianach, aby rozładować wszystkie elementy ze statku dostawczego. Krótki czas oznaczał, że Collett zaangażował wszystkie dostępne usługi dźwigowe, w tym dźwigi portowe, dźwigi mobilne i siedem specjalistycznych pojazdów transportowych. Kawałki zostały ułożone w strefie ustawienia w porcie zgodnie z ustalonym planem sekwencyjnej dalszej dostawy na miejsce w kolejności, w jakiej byłyby potrzebne do montażu dźwigu.
System zarządzania dostawami HPC podał konkretne trasy dostaw do wcześniej ustalonych dat i terminów. W kwietniu Collett rozpoczął transport części żurawia na miejsce. W ciągu następnych czterech miesięcy Collett zrealizował ponad 400 dostaw.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów: