Wynajem żurawi wieżowych oraz hydraulicznych to dziedzina, w której specjalizuje się firma Corleonis. Kilka tygodni temu flota polskiego przedsiębiorstwa powiększyła się o nowy model żurawia Terex Demag AC 250-5.
Firma Corleonis funkcjonuje na polskim rynku budowlanym jako sprzedawca sprzętu specjalistycznego, doświadczony serwisant przygotowany do napraw urządzeń różnych marek, a przede wszystkim jako podmiot trudniący się wynajmem żurawi wieżowych. W zależności od potrzeb przedsiębiorstwo oferuje usługi związane z wynajmem żurawi wieżowych oraz żurawi hydraulicznych, a także ich transport. Szczególnie w tym pierwszym przypadku doświadczenie polskiej firmy jest naprawdę duże, a oferta obejmuje rozmaite konstrukcje wielu marek: Liebherr, Peiner, Comedil, Comansa, Zeppelin, KSD Kran System.
W przypadku hiszpańskich żurawi wieżowych Comansa warto zaznaczyć, że Corleonis nie tylko je wypożycza, ale również sprzedaje. Od ponad 10 lat polskie przedsiębiorstwo jest wyłącznym przedstawicielem Comansy. Od tamtego czasu sprzedano ponad 50 nowych żurawi wieżowych hiszpańskiej firmy. W 2014 roku Corleonis rozpoczął współpracę z marką Alimak Hek znaną z projektowania przemysłowych wyciągów masztowych i wind budowlanych z przekładnią walcową. Corleonis jako dystrybutor produktów Alimak Hek sprzedaje sprzęt nowy, używany, a także części zamienne. W efekcie polska firma dysponuje obecnie kompletną ofertą odnośnie obsługi transportu pionowego. W ramach działalności usługowej Corleonis korzysta z szerokiej oferty żurawi hydraulicznych. Z początkiem 2017 roku park maszynowy przedsiębiorstwa został zwiększony o nowy model o udźwigu 250 ton. Wybór padł na konstrukcję Terexa – Demag AC 250-5. "Elastyczny zasięg 70-metrowego głównego wysięgnika, a także maksymalna długość 102 metrów, była dla nas idealna, co szczególnie będzie miało znaczenie w przypadku montażu żurawi wieżowych" - podkreśla Marek Ertel, Kierownik działu żurawi hydraulicznych firmy Corleonis. Demag AC 250-5 to produkowany przez firmę Terex dźwig hydrauliczny o udźwigu 250 ton. Jego konstrukcja została osadzona na solidnym podwoziu z 5-osiowym układem jezdnym. Jest to pojazd szosowo-terenowy napędzany 500-konnym silnikiem z prędkością maksymalną 85 km/h. Pojazd, na którym zamontowany jest wysięgnik ma nieco ponad 13 m długości, natomiast cała konstrukcja w pozycji transportowej zajmuje niespełna 14,5 m długości. Z kolei jego szerokość nie przekracza 3 m, a minimalny promień skrętu wynosi 11,4 m. Demag AC 250-5 wyposażony jest w nowy system IC-1 Plus. System ten oblicza w czasie rzeczywistym zdolność podnoszenia, dzięki czemu możliwa jest praca w większym zakresie obciążenia przy mniejszej liczbie przeciwwag. Już na pierwszy rzut oka nowy nabytek Corleonisa robi spore wrażenie. Nowoczesne, atrakcyjne wizualnie wzornictwo połączone z najnowszymi technologiami i komfortową kabiną sprawiają, że ciężko przejść obok niego obojętnie. Producent zapewnia, że model ten poradzi sobie w trudnych warunkach terenowych oraz klimatycznych. Demag może pracować w temperaturach od -25 do +40 stopni Celsjusza. Można go wyposażyć w specjalne pakiety na ekstremalnie ciepłe, jak i zimne warunki pogodowe.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę