Renomowany producent silników, firma Cummins, testuje nowy silnik spalinowy napędzany wodorem. Firma twierdzi, że prace nad tą koncepcją próbną stanowią kolejny krok na drodze do rozwoju zastosowań paliw gazowych i technologii o zerowej emisji dwutlenku węgla. Po obecnych testach silnik zostanie poddany ocenie zarówno w zastosowaniach drogowych, jak i pozadrogowych.
Firma Cummins twierdzi, że silniki wodorowe oferują liczne korzyści producentom OEM oraz właścicielom i operatorom sprzętu, w tym możliwość wykorzystania znanych już mechanicznych układów napędowych oraz potencjał integracji sprzętu odzwierciedlający możliwości obecnych układów napędowych.
Producent jednostek napędowych produkuje obecnie elektrolizery do oddzielania wodoru od wody. Wytworzone w ten sposób ekologiczne paliwo wodorowe może być stosowane w nowym silniku, wytwarzającym niemal zerową emisję CO2 i niemal zerowy poziom NOx.
Prace firmy nad wodorem obejmują również produkcję ogniw paliwowych i rozwiązań w zakresie magazynowania, a partnerstwo joint venture Cummins ze specjalistą w zakresie magazynowania wodoru, firmą NPROXX, daje możliwość zintegrowania ogniwa paliwowego lub silnika wodorowego ze zbiornikami z gazem.
Srikanth Padmanabhan, prezes segmentu silników w firmie Cummins, powiedział, że firma jest: – podekscytowana potencjałem silnika wodorowego w zakresie ograniczania emisji, zapewniając jednocześnie moc i osiągi dla klientów.
Dodał również: – Wykorzystujemy wszystkie nowe platformy silnikowe wyposażone w najnowsze technologie mające na celu zwiększenie gęstości mocy, zmniejszenie tarcia i poprawę sprawności cieplnej, co pozwala nam uniknąć typowych ograniczeń wydajności i kompromisów w zakresie wydajności związanych z przestawieniem silników wysokoprężnych lub silników na gaz ziemny na paliwo wodorowe. Dokonaliśmy znacznego postępu technologicznego i będziemy nadal iść naprzód. Jesteśmy optymistycznie nastawieni do wprowadzenia tego rozwiązania na rynek.
Koparka-robot działa samodzielnie przez 24 godziny
Międzynarodowy standard raportowania emisji dwutlenku węgla
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę