Firma Caterpillar pomaga swoim klientom zwiększyć wydajność operacyjną i zoptymalizować czas pracy bez przestojów. Stosuje w tym celu nowoczesną technologię IT oraz cyfrowe narzędzia analizujące dane, czego dobrym przykładem jest fakt, iż w ciągu ostatnich 5 lat ponad dwukrotnie zwiększyła swoją sieć połączonych zasobów. Wykonawca projektu oraz zwykły użytkownik maszyny w czasie rzeczywistym może teraz otrzymywać aktualizację stanu zasobów i wydajności poprzez komputer, tablet czy telefon.
Obecnie wszystkie nowe maszyny Caterpillar mają możliwość wyposażenia w cyfrowe systemy łączności, a aplikacja Cat Inspect jest popularnym narzędziem umożliwiającym przeprowadzanie szczegółowej diagnostyki maszyn. Oprogramowanie umożliwia ogólne zarządzanie sprzętem, z opcjami śledzenia zmian, tworzeniem niestandardowych raportów i rejestrowaniem notatek. Zapewnia też uzyskanie wsparcia ze strony dilera i technika serwisowego. Klienci otrzymują łatwy dostęp do części i usług.
Ważne informacje o zasobach dla klientów i dilerów daje również system informacji serwisowej Cat SIS, który niedawno został zoptymalizowany do wersji SIS 2.0. Cyfrowy system zawiera informacje o naprawach i rozwiązywaniu różnych problemów z produktami Cat, jakie miały miejsce na przestrzeni ponad 40 lat, w tym 2 mln grafik serwisowych oraz 1,5 mln numerów części. SIS 2.0 stanowi więc cenną wartość dodaną uzyskaną poprzez digitalizację historycznych informacji serwisowych. Nowe możliwości SIS 2.0 pozwalają także na zdalne rozwiązywanie problemów oraz integrację z eCommerce z łatwym dostępem do instrukcji naprawy i zamawiania właściwych części. Od 2022 r. dostępna jest także wersja mobilna SIS2GO.
Caterpillar koncentruje się dalej na budowaniu zaawansowanych narzędzi analitycznych, które wykorzystując algorytmy sztucznej inteligencji (uczenie maszynowe), pozwalają tworzyć tzw. modele potencjalnych awarii. Modele te mogą wykrywać wzorce w danych pozyskiwanych ze sprzętu i identyfikować możliwe problemy, zanim się jeszcze pojawią. Rozwiązania tego typu mają zastosowanie np. w diagnostyce silnika, układu napędowego, a nawet hamulców.
Innym sposobem na proaktywne łącznie dilerów z klientami w cyfrowym ekosystemie jest generowanie priorytetowych zdarzeń serwisowych (PSE), które przyjmuje różne formy. Przykładowo niektóre z nich określają na podstawie stanu sprzętu konieczność przebudowy silnika, możliwa jest konserwacja zapobiegawcza zasobów, odpowiednio wczesny kontakt z odpowiedzialnym dilerem, a także pomoc w podtrzymywaniu umów itd.
Cyfrowe usługi nowej generacji oferowane przez firmę Caterpillar umożliwiają bardziej zintegrowaną obsługę, przez co zarówno jej eksperci, jak i dilerzy mogą spełniać indywidualne potrzeby swoich klientów, redukując czas przestojów maszyn i zwiększając ogólną wydajność pracy.
Bomag na targach Bauma
Bison do betonu od FRD
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę