Czas na serię A

Czas na serię A

Firma Hyundai Construction Equipment Europe (HCEE) wprowadza do ofertę koparkę gąsienicową HX220AL. To jedna z pierwszych maszyn tej marki zgodnych z normą Stage V i zarazem dająca początek nowej serii A. Nową, 22-tonową maszynę charakteryzują nowoczesne rozwiązania techniczne, oszczędności związane z mniejszym zużyciem paliwa, a także zaawansowane elementy sterujące.

Koparkę HX220AL wyróżnia zastosowanie nowej jednostki napędowej, nowy układ regulacji przepływu hydraulicznego, usprawnione sterowanie z opcjami 2D/3D, nowe funkcje bezpieczeństwa, a także - „last but not least” - większa efektywność i produktywność.

Sercem maszyny jest silnik Cummins wyposażony w układ końcowego oczyszczania spalin (zgodny z normą Stage V) - kompleksowe rozwiązanie obejmujące specjalny układ wydechowy z katalizatorem utleniającym (DOC), wtryskiwaczem DEF (SCR) i filtrem cząstek stałych (DPF). Ponadto dzięki znacznemu udoskonaleniu innych systemów konstruktorzy Hyundai mogli wyeliminować układ recyrkulacji spalin (EGR). W ten sposób powstało proste, ale skuteczne i przyjazne środowisku rozwiązanie, które cechuje się wysoką niezawodnością i łatwością serwisowania, a przy tym zmniejszonym zużyciem paliwa i niższymi kosztami eksploatacji.

Nowe rozwiązania

Wśród nowych rozwiązań firmy Hyundai, warto zwrócić uwagę np. na EPFC, czyli elektryczne sterowanie przepływem hydraulicznym (Electric Positive Flow Control). System EPFC ułatwia ograniczanie i kontrolowanie zużycia paliwa dzięki technice redukcji przepływu podczas pracy koparki. Konstruktorzy wprowadzili również automatyczną blokadę bezpieczeństwa, która zapobiega niezamierzonemu działaniu/uruchomieniu koparki, co podnosi poziom bezpieczeństwa. Przydatne w pracy okazują się również wskazówki Eco, które informują o nieefektywnej pracy, zapobiegając nadmiernemu zużyciu paliwa spowodowanemu błędami operatora. Jest też MG/MC, czyli system wskazówek i sterowania (Machine Guidance/Machine Control). Pomaga operatorowi, informując o statusie pracy i automatycznie sterując osprzętem. System MG wyświetla położenie końcówki łyżki w stosunku do wcześniej ustalonej powierzchni docelowej. Z kolei system MC automatycznie steruje równaniem końcówką lub czołem łyżki, a w razie konieczności automatycznie zatrzymuje maszynę. Dzięki temu chroni maszynę ze wszystkich stron, jak i zabezpiecza samą kabinę.

Przydatne usługi

Model HX220AL, podobnie jak i inne koparki z serii A, mają w zamyśle producenta oferować szeroką gamę nowych usług. Opracowano je i przetestowano z myślą o zwiększaniu efektywności maszyn poprzez ograniczanie zbędnych, pochłaniających cenny czas przestojów. Jedną z nich jest system ECD (Engine Connected Diagnostics) służący do zintegrowanej diagnostyki silnika. Rozwiązanie to pomaga technikom i dilerom, którzy zapewniają obsługę posprzedażową, poprzez generowanie raportu diagnostycznego o działaniu silnika (dostarczanego za pośrednictwem poczty e-mail, urządzeń mobilnych, aplikacji lub systemu telematycznego HiMATE). Usprawnia to monitorowanie kodów usterek silnika i daje gwarancję szybkiej interwencji techników z działu obsługi posprzedażowej. Firma Hyundai zwraca uwagę również na system MCD (Machine Connected Diagnostics) służący do zintegrowanej diagnostyki maszyny, zbierający i analizujący różne dane o jej wydajności, które odnoszą się do usterek wykrywanych przez system HiMATE. Oczywiście to nie wszystko. Jest bowiem jeszcze system FOTA (Firmware Over The Air), który umożliwia bezprzewodowe aktualizowanie oprogramowania sprzętowego jednostek sterujących MCU (Machine Control Unit) i RMCU (Remote Machine Control Unit), zaraz po udostępnieniu jego nowej wersji w systemie HiMATE. Po uruchomieniu maszyny operator otrzymuje powiadomienie o konieczności zainstalowania aktualizacji dla jednostek MCU i RMCU. Z kolei administrator z sieci dilerskiej otrzymuje stosowne potwierdzenie po zakończeniu ich instalacji. Wśród nowych, ciekawych opcji są też: HCE-DT - działający offline sprzęt diagnostyczny Hyundai Construction Equipment, który dostarcza informacje niezbędne do rozwiązywania problemów dla uwierzytelnionego użytkownika systemu HiMATE czy też raport miesięczny (generowany przez system HiMATE). Wysyłana co miesiąc wiadomość e-mail zawiera raport z podsumowaniem analiz eksploatacji maszyny i zużycia paliwa.


Reklama
Powiązane artykuły