Pierwszy dzień notowań na frankfurckiej Giełdzie Papierów Wartościowych jest jednocześnie początkiem nowej ery dla Daimler Truck. Po wydzieleniu spółki z Daimler ten dzień i pierwsze notowanie na giełdzie symbolizują wejście firmy na drogę samodzielności biznesowej. Daimler Truck zakłada, że jego akcje zostaną włączone do rozszerzonego do 40 uczestników indeksu giełdowego DAX na rynku regulowanym giełdy we Frankfurcie w najbliższym możliwym terminie – prawdopodobnie w pierwszym kwartale 2022 r.
Börsengang der Daimler Truck Holding AG in Frankfurt am Main (Deutschland) Listing of the Daimler Truck Holding AG in Frankfurt am Main (Germany)
– Dzisiejszy dzień jest historycznym dniem dla Daimler Truck – przez 125 lat nasza działalność w segmencie samochodów ciężarowych i autobusów była częścią koncernu Daimler – teraz stajemy się firmą niezależną, notowaną na giełdzie. Organizacja tego przedsięwzięcia była niemałym wyczynem. Dziękuję zatem całemu naszemu zespołowi za bezprecedensowe zaangażowanie w ciągu ostatnich tygodni i miesięcy. Pod tym względem dzisiejszy dzień jest dla nas metą, na osiągnięcie której ciężko pracowaliśmy. Ale jednocześnie ten 10 grudnia 2021 roku jest dokładnie czymś przeciwnym, a mianowicie linią startową. Bowiem właśnie teraz dla Daimler Truck wszystko naprawdę się zaczyna. Spoglądamy w przyszłość z odwagą i optymizmem. Cieszymy się, że będziemy mogli wykorzystywać nasze możliwości twórcze jako niezależna firma ze wspaniałym globalnym zespołem – aby w przyszłości osiągać jeszcze większe sukcesy biznesowe. Powinni na tym skorzystać wszyscy – nasza załoga, klienci i oczywiście akcjonariusze – powiedział Martin Daum, prezes zarządu Daimler Truck Holding, w sali giełdy frankfurckiej.
Od 125 lat
Twórcy Daimler Truck, tworząc ciężarówki i autobusy, już dobre 125 lat temu zainicjowali rozwój nowoczesnego przemysłu transportowego. Obecnie firma należy do największych producentów pojazdów użytkowych o globalnym zasięgu, posiada ponad 40 zakładów produkcyjnych na całym świecie i zatrudnia ponad 100 tys. pracowników. Daimler Truck łączy pod swoim parasolem 7 marek: BharatBenz, Freightliner, FUSO, Mercedes-Benz, Setra, Thomas Built Buses i Western Star.
Daimler Truck dąży do uzyskania do roku 2025 dwucyfrowej stopy zwrotu ze sprzedaży w swojej działalności przemysłowej, przy założeniu dobrych warunków rynkowych. Działalność biznesowa Daimler Truck podzielona jest na pięć segmentów sprawozdawczych, dla których przedsiębiorstwo sformułowało konkretne cele w zakresie rentowności w scenariuszu bardzo sprzyjających warunków rynkowych. Na przykład w segmencie Trucks North America (TN) Daimler Truck stawia sobie za cel osiągnięcie skorygowanej rentowności sprzedaży na poziomie 12% w bardzo sprzyjających warunkach rynkowych. Celem dla segmentu Mercedes-Benz (MB) jest skorygowana rentowność sprzedaży na poziomie 10%, dla segmentu Trucks Asia (TA) 9%, a dla segmentu Daimler Buses (DB) 7,5%. W nowym, piątym segmencie Daimler Truck – Financial Services – przedsiębiorstwo dąży do osiągnięcia skorygowanej rentowności kapitału własnego na poziomie 14%.
Zrównoważony transport
Jako spółka giełdowa, Daimler Truck chce w przyszłości jeszcze intensywniej i dynamiczniej kształtować rozwój bezemisyjnego transportu. Planuje się przyspieszenie rozwoju pojazdów z napędem akumulatorowym i pojazdów napędzanych ogniwami paliwowymi – własnymi siłami i w ramach strategicznie uzasadnionych partnerstw. Do 2030 r. pojazdy napędzane akumulatorami i ogniwami paliwowymi mają stanowić nawet 60% sprzedaży Daimler Truck. Od roku 2039 przedsiębiorstwo zamierza na rynkach tzw. „triady” oferować już tylko takie samochody, które podczas jazdy będą neutralne pod względem emisji CO2. Daimler Truck ocenia obie technologie jako kompatybilne i niezbędne. Ciężarówki z napędem wyłącznie akumulatorowym znajdują zastosowanie w lekkim i ciężkim transporcie dystrybucyjnym, np. przy realizacji dostaw towarów w miastach. W ciężarowym transporcie dalekobieżnym przyszłości, dla osiągnięcia neutralnego bilansu CO2, niezbędny będzie napęd na wodorowe ogniwa paliwowe.
Według GUS klimat koniunktury w dół
Pierwsze elektryczne podnośniki teleskopowe Zoomlion
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę