Firma Dartom z Grodziska Mazowieckiego jest jednym z liderów rynku transportowego w Polsce. Specjalizuje się w świadczeniu usług w zakresie transportu międzynarodowego i krajowego. Choć jest na rynku już od dawna, bo dwa lata temu obchodziła jubileusz 25–lecia swojej działalności, to wciąż powiększa i unowocześnia swoją flotę, słusznie uważając, że najlepsze perspektywy rysują się przed dużymi przewoźnikami i docelowo trzeba myśleć o rozwoju.
Właśnie w tym roku firma odebrała sześćsetny pojazd Renault Trucks, który trafił do przewoźnika z Grodziska Mazowieckiego w kolejnej partii 10 ciągników siodłowych T 440, przekazywanych sukcesywnie w ramach kontraktu na aż 100 takich pojazdów zamówionych w 2017 r. Ciągniki napędzane są 13–litrowymi silnikami o mocy 440 KM, osiągającymi moment obrotowy 2200 Nm w szerokim zakresie – od 900 do 1400 obr./min. W wyposażeniu przewidziano m.in. zwalniacz Optibrake+ oraz zautomatyzowaną skrzynię biegów Optidriwer z systemem Optidroll. W firmie Dartom pracują zwykle w zestawach z naczepami plandekowymi lub z chłodniami. Jeżeli chodzi o rodzaj pojazdów, to dominują w niej ciągniki marki Renault Trucks. Ich kilkuletnia eksploatacja pozwoliła kierownictwu firmy upewnić się o słuszności dokonanego wyboru, ale przed zawarciem najnowszego kontraktu jeden ciągnik w wersji High Sleeper Cab został wypożyczony na miesięczny test i zaliczył go „na piątkę”. Kierowcy doceniają większą przestrzeń i wyposażenie kabiny, zawieszonej pneumatycznie, na czterech poduszkach, z ogrzewanym i wentylowanym fotelem, z regulacją podparcia lędźwiowego i także z pneumatycznym podwieszeniem. Fotel pasażera w wersji Easy Access można obracać o 1200, co ułatwia przemieszczanie się w kabinie oraz korzystanie ze stolika. Do tego łamana górna leżanka, która pełni rolę schowka i 40–litrowa lodówka. Klimatyzacja postojowa z elektroniczną regulacją przydaje się szczególnie w ciepłych krajach, bowiem polski przewoźnik wysyła pojazdy m.in. do takich krajów jak Francja, Hiszpania czy Włochy.
Prowadzone pod nadzorem firmowego trenera techniki jazdy testy (w transporcie międzynarodowym) pokazały też, że Renault T jest najoszczędniejsze pod względem zużycia paliwa, a także wyróżnia się bardzo małą awaryjnością, co jest bardzo ważne dla przewoźnika obsługującego światowych potentatów. Poza tym gęsta sieć serwisowa marki pozwala w razie potrzeby udzielić szybkiej pomocy w całej Europie. Interwencje serwisu zdarzają się jednak rzadko, a przestoje pojazdów ograniczone są do minimum. Nic więc dziwnego, że kierowcy, chętni do jazdy nowymi Renault Trucks, ustawiają się w kolejce, doceniając tak liczne walory pojazdów. Dartom będzie eksploatował nowe ciągniki w 24-miesięcznym wynajmie, ponieważ jest on zdaniem prezesa firmy korzystniejszy finansowo.
GA
fot.firmowe
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę