Deskowania firmy NOE sprawdzają się w wielu wymagających projektach, będących nieraz dużym wyzwaniem zarówno dla sprzętu, jak i ekip budowlanych, o czym przekonują zrealizowane przy ich pomocy liczne obiekty. Są one realizowane również w naszym kraju, a tegorocznym sztandarowym przykładem jest budowa trasy S7, na odcinku Widoma - Kraków.
Przedsięwzięcie to realizowane jest przez konsorcjum firm, w którym liderem jest spółka Gülermak, a partnerem – Mosty-Łódź. Nieco ponad 18-kilometrowy odcinek stanowi fragment drogi ekspresowej S7 Warszawa – Rabka – Chyże – Słowacja oraz element sieci kompleksowej TEN-T. W ramach inwestycji o łącznej wartości ponad 1,5 mld zł powstają obiekty inżynierskie, drogi dojazdowe i technologiczne, mury oporowe, przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową. Zaplanowano także m.in. przebudowę obiektów inżynierskich, sieci dróg (zjazdów, ulic), infrastruktury tramwajowej i kolejowej, sieci i urządzeń melioracyjnych.
Co jednak istotne, zrealizowanych zostało tam także szereg obiektów, bardzo ciekawych z perspektywy zastosowanej technologii deskowań. W tym przypadku przedstawmy trzy największe, wykonane przy zastosowaniu rozwiązań firmy NOE. Największym ze zrealizowanych obiektów jest tunel PZDs-18 ze stropem łukowym. Unikatowa konstrukcja powstała dzięki systemowi deskowań do ścian owalnych NOEtop R275 (o średnicy powyżej 275 cm), co pozwoliło uzyskać oczekiwaną krzywiznę stropu tunelu.
Jeśli chodzi o obiekty tego typu, warto zauważyć również tunel WS-20, w którym realizację stropu łukowego wykonano metodą odkrywkową. To nie wszystko, gdyż rozwiązania NOE wsparły także budowę wiaduktu WS-31a. Wykonany został on w technologii monolitycznej, przy zachowaniu drożności znajdującego się poniżej przejazdu szynowego.
Nowe inwestycje Manitou w Candé
Komponenty platformy do elektryfikacji eLION obejmują nie tylko sprawdzone pod względem technicznym silniki wysokonapięciowe i falowniki, ale także inne wysoko wydajne komponenty.
Na budowie najwyższego budynku mieszkalnego na Śląsku
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę