Niemiecki producent silników spalinowych Deutz restrukturyzuje swoją obecność na rynku w Chinach, nawiązując współpracę z trzema chińskimi firmami: Sany Heavy Industry, Horizon i Beinei.
Chiny są największym samodzielnym rynkiem dla silników na świecie. Dzięki nowym partnerom Deutz posiada teraz bardzo dobrą sieć produkcyjną do efektywnego zaopatrywania lokalnych klientów w systemy napędowe. Jednocześnie mamy dostęp do rozległej sieci serwisowej, którą systematycznie wzbogacamy o rozwiązania cyfrowe – powiedział dr Frank Hiller, prezes zarządu Deutz. Przedsiębiorstwo podpisało niedawno w Pekinie protokół ustaleń z jednym z największych chińskich producentów maszyn budowlanych - firmą Sany. Obie firmy tworzą spółkę joint venture, w której większościowym udziałowcem jest Deutz. – W tym wspólnym przedsięwzięciu zyskamy na współpracy z firmą, która patrzy w przyszłość i napędza innowacje technologiczne. Deutz oferuje dokładnie to, czego potrzebujemy do rozwoju naszych silników – stwierdził Liang Wengen, członek zarządu Sany Group. Na początku niemiecki producent dostarczy nowemu partnerowi około 75 tys. silników, spełniających normy emisji spalin obowiązujących w Chinach (4 i 6). Deutz podpisał również umowę o współpracy z firmą Horizon, specjalizującą się w branży wynajmu sprzętu budowlanego. W ramach porozumienia przedsiębiorstwo będzie pełniło usługi lokalnego partnera serwisowego. Trzecie chińskie partnerstwo to kontrakt z producentem silników Beinei. Firma, pod nadzorem zespołu zarządzającego Deutz, w 2022 r. zajmie się produkcją około 20 tys. silników w nowej fabryce w Tianjin, na północy Chin. Dzięki nowej strategii Deutz może wzmocnić swoją obecność na rynku chińskim, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na zaawansowane silniki, zarówno w Chinach, jak i na innych rynkach azjatyckich. Po nawiązaniu nowych partnerstw w 2022 r. firma zamierza osiągnąć przychód w wysokości około pół miliarda euro.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę