Doosan Bobcat - Nowe centrum dystrybucji
Aby zaspokoić wzrost zapotrzebowania na części, firma Bobcat uruchomiła w niemieckim Halle nowe centrum dystrybucji z magazynem dla rynków Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Wielomilionowa inwestycja usprawni obsługę rosnącej liczby dilerów i klientów oraz zapewni szybką dostawę części zamiennych i innych podzespołów w krajach regionu EMEA.
W ostatnich latach na rynkach EMEA nastąpił szybki rozwój sieci dystrybucyjnej Bobcata - obecnie firma współpracuje w tym regionie z około 180 dilerami w 75 krajach. Nowe centrum obsługi posprzedażowej Doosan Bobcat, w którym zastosowano najnowocześniejsze technologie w zakresie magazynowania i sortowania, ma powierzchnię 43 tys. m² i mieści ponad 150 tys. różnych części zamiennych oraz podzespołów. Przy bieżącym wypełnieniu na poziomie 95% obiekt już obecnie przekroczył początkowo planowaną wydajność.
Dobre położenie
Nowe centrum logistyczne zlokalizowano w Niemczech ze względu na strategiczne znaczenie tego rynku dla firmy Bobcat, a o wyborze miejscowości zdecydowały m.in. dobre połączenia komunikacyjne Halle (sieć autostrad i odległe o niespełna 30 km lotnisko Lipsk/Halle) oraz bliskość głównego europejskiego centrum dostaw DHL.
Centrum w Halle jest również odpowiedzialne za dostarczanie produktów do centrum dystrybucji części (Parts Distribution Center) w Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, zaopatrującego w części dilerów sprzętu Bobcat i Doosan Portable Power (DPP - mobilne sprężarki, narzędzia pneumatyczne, generatory prądu, systemy oświetleniowe) na Bliskim Wschodzie i w Afryce Wschodniej. – Nowe centrum dystrybucji pozwala zaopatrywać klientów w części jeszcze sprawniej niż dotychczas. Dostępność oryginalnych części zamiennych i szybka dostawa gwarantują klientom możliwie najkrótsze przestoje. Jesteśmy przekonani, że dzięki 130 nowym stanowiskom roboczym możemy zapewnić najlepszą obsługę. Będziemy stale pracować nad jej poprawą, ponieważ zadowolenie klientów, obok wysokiej jakości produktów, jest dla nas najważniejsze – przekonuje Paulo Florindo, dyrektor ds. obsługi posprzedażowej EMEA w firmie Doosan Bobcat.
Klienci doceniają
Sprawność nowego centrum części zamiennych doceniają dilerzy z różnych krajów, wśród których są wieloletni partnerzy Bobcata. – Jesteśmy dilerem Bobcata już od 10 lat i większość potrzebnych części mamy w magazynie. Czasami zdarza się jednak, że 2 lub 3 klientów jednocześnie zamawia w nocy przegląd maszyn na następny dzień. Możliwość ekspresowego zamawiania potrzebnych części z magazynu w Halle z dostawą na rano pozwala nam normalnie pracować – wyjaśnia Johannes Vlach, dyrektor zarządzający firmy Marep, dilera Bobcata w północnych Niemczech.
Podobne zdanie o centrum w Halle ma firma DMO, diler Bobcata z północnych Włoch. – Dzięki stałemu wsparciu Bobcata w zakresie obsługi posprzedażowej rozwinęliśmy się jako firma oraz zbudowaliśmy lojalną i stabilną bazę klientów. Skracając czas dostaw części, które obecnie możemy dostarczyć w ciągu 24 godzin, zaspokajamy potrzeby naszych klientów – podkreśla Alessandra Silvagni, kierownik ds. marketingu i komunikacji w firmie DMO.
SS
fot.firmowe
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów: