[ATB] Aktualności

Doosan Bobcat - Optymistycznie po trzecim kwartale

Data publikacji:

Wzrost sprzedaży w trzecim kwartale 2018 r. spowodował poprawę wyników finansowych Doosan Bobcat. Przypisywane jest to przede wszystkim zdrowym rynkom Ameryki Północnej i Europy.

W porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego sprzedaż firmy Doosan Bobcat w III kwartale 2018 r. wzrosła o 25,1%, z 738 do 924 mln USD. Jednocześnie jednak spadła o 4,1% w porównaniu z II kwartałem 2018 r., kiedy to osiągnęła poziom 963 mln USD.

Według producenta, zysk spółki (EBIT, przed odliczeniem odsetek i podatków) znacznie wzrósł - głownie dzięki wyższej sprzedaży i poprawie rentowności w Europie. W efekcie EBIT wzrósł o 46,5% w stosunku do III kwartału ub. roku, z 75 mln do 110 mln USD, ale spadł o 15% - ze 129 mln USD w II kwartale 2018 r. Nie pozostaje z tyłu zysk netto spółki, który w porównaniu z III kwartałem 2017 r. wzrósł o 37,7%, z 49 mln do 67 mln USD. Również i ten wskaźnik jest nieznacznie niższy niż w II kwartale br., kiedy wyniósł 71 mln USD.

Wzrost sprzedaży miał być napędzany przede wszystkim przez zaawansowane rynki, z najbardziej zauważalnym wzrostem w Ameryce Północnej, gdzie Doosan Bobcat zwiększył swoje udziały w rynku. Dzięki wzmocnionym kanałom dystrybucji i odświeżanym produktom, według własnych deklaracji firma zyskała również udziały w rynku w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka), gdzie rynek stale rośnie. Sprzedaż w Chinach pozostała na podobnym poziomie, podczas gdy spadła w Indiach, na co wpłynęły powodzie w tym kraju.

fot.firmowe

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atb

zobacz więcej

CASE ROAD SHOW 2023 Niemcy


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Targi eRobocze Show 2023 Lubień Kujawski


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.