Jedna z największych firm zajmujących się wynajmem maszyn w Norwegii - Hæhre & Isachsen Maskinutleie, zakupiła 20 nowych wozideł przegubowych Doosan DA40. Maszyny napędzane silnikami zgodnymi z normą emisji spalin Stage IV/Tier 4, zostały wybrane po bardzo rygorystycznej analizie dostawców sprzętu tego typu.
Firma Hæhre & Isachsen Maskinutleie należy do grupy BetonmastHæhre Anlegg (wcześniej Hæhre), jednej z największych norweskich firm wykonawczych działających w zakresie budowy dróg i inżynierii lądowej. Hæhre już od dłuższego czasu używa wozideł przegubowych Doosan/Moxy, choć korzysta także z produktów innych marek. Ostatnie lata stoją pod znakiem intensywnego rozwoju grupy, która obecnie ma do dyspozycji flotę ponad 100 pojazdów, obejmującą m.in. wozidła przegubowe i sztywnoramowe czy wywrotki gąsienicowe.
Zrealizowany przez Hæhre & Isachsen Maskinutleie zakup, to największe jak dotąd zamówienie na wozidła przegubowe Doosan w Skandynawii − nowe modele DA40 zastąpią wozidła DA40 dotychczasowo używane we flocie Hæhre, a także wozidła przegubowe innych marek. Po wprowadzeniu tych pojazdów do eksploatacji 51 z wszystkich 59 wozideł przegubowych w grupie Hæhre reprezentować będzie markę Doosan - dwa z pozostałych ośmiu modeli to wozidła w rozmiarach, których nie obejmuje oferta firmy Doosan.
Elementem transakcji jest kompleksowa umowa serwisowa pomiędzy firmą Rosendal, dilerem marki Doosan, a grupą Hæhre, gwarantująca dostępność serwisu 24 h na dobę (gwarancja na 5 lat lub 10 tys. mth) oraz bardzo szybki czas reakcji. – To największe zamówienie na wozidła, jakie kiedykolwiek złożyliśmy. Wozidło DA40 to doskonały produkt, a my dostrzegamy korzyści płynące z oferowania maszyn jednej marki w tym konkretnym segmencie. Ma to związek ze szkoleniem kierowców oraz wymaganiami w zakresie prac serwisowych i konserwacyjnych. Obsługa wozideł przegubowych różnych marek wiąże się ze znaczącymi różnicami – tłumaczy Frank Ole Sørensen, CEO firmy Hæhre & Isachsen Maskinutleie.
Operatorzy z firmy Hæhre cenią sobie maszyny DA40 m.in. ze względu na dużą ilość miejsca w kabinie, bardzo dobrą widoczność, a także wyjątkowo dobrą przyczepność i stabilność maszyny podczas pracy. Warto przy tym dodać, iż przedsiębiorstwo to planuje w dalszym ciągu korzystać z bezprzewodowego systemu zarządzania flotą i zasobami DoosanConnect, dzięki któremu może monitorować pojazdy pod kątem produktywności, częstotliwości użytkowania oraz zużycia paliwa. System ten - dostarczany z darmową, 3-letnią subskrypcją, jest dostępny w wyposażeniu standardowym dla wszystkich koparek, ładowarek kołowych oraz wozideł przegubowych Doosan, zgodnych z normą Stage IV. Rozwiązanie to dostępne jest także w zestawie do montażu w starszych modelach. W DoosanConnect każdy klient posiada własne konto do zarządzania swoją flotą maszyn za pośrednictwem tego systemu.
Wozidła przegubowe DA40 napędzane są silnikami Scania DC13 o mocy 368 kW/500 KM, z selektywną redukcją katalityczną (SCR) oraz systemem recyrkulacji spalin (ECR) i wyposażone m.in. w elektroniczny układ hamowania silnikiem i skrzynię biegów ZF EP, usprawniającą przenoszenie mocy z silnika do kół i pozwalającą na osiągnięcie bardzo dobrej siły trakcyjnej. Zwraca uwagę konstrukcja przegubowej ramy oraz rozbudowane zawieszenie, zapewniające maszynie stabilność i wyjątkową trakcję w trudnym terenie.
GA
fot. firmowe
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę