Pod hasłem „Powered by Innovation” Doosan Infracore Europe wprowadził szereg nowych rozwiązań, które nie tylko poszerzają obecne ich portfolio maszyn dla przemysłu budowlanego i wydobywczego w obrębie Smart Solutions, lecz także pokazują, czego klienci firmy będą mogli się spodziewać w przyszłości.
Zachodzące zmiany przyniosły nowe partnerstwo strategiczne z amerykańskim przedsiębiorstwem analitycznym Palantir. To pierwsza tego rodzaju umowa, która jest rezultatem wysiłków firmy Doosan, aby dostarczać na rynek nowe produkty i usługi w drodze łączenia technologii informacyjnych i komunikacyjnych.
Programy serwisowe w obrębie Smart Solutions dążą do maksymalizacji wydajności eksploatacyjnej poprzez tworzenie inteligentnego środowiska pracy. W tym kontekście firma Doosan uruchomiła nową aplikację mobilną na urządzenia z systemem Apple i Android, wspierającą bezprzewodowy system zarządzania flotą i zasobami DoosanConnect, który obejmuje obecnie ponad 70 tys. maszyn Doosan na całym świecie. Dodatkowe usługi świadczone są także w ramach pakietu okresowej konserwacji i rozszerzonej gwarancji opracowanych przez firmę i obsługiwanych przez zespoły jej dystrybutorów.
Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na wyższą wydajność, którą zapewniają systemy sterowania maszynami, Smart Solutions oferuje obecnie nowe, kompleksowe zestawy Ready Kit Leica, Trimble i Moba/Novatron do koparek kołowych i gąsienicowych Doosan o masie od 14 do 30 t. Smart Solutions dostarcza również koparki wyposażone fabrycznie w opcje zwiększające funkcjonalność i układ z rotatorem odchylanym SVAB/Steelwrist.
Na targach Bauma 2019 w Monachium Doosan zaprezentował się jako pierwszy producent, który wdrożył technologię 5G do systemu telesterowania maszynami budowlanymi na poziomie globalnym. Firma zademonstrowała, jak operator ze stacji zdalnego sterowania zainstalowanej na terenie wystawy kierował pracą 40-tonowej koparki gąsienicowej Doosan DX380LC-5 ulokowanej ponad 8500 km dalej, w południowokoreańskim mieście Inczon.
Kolejnym elementem, który zwracał uwagę na stoisku Doosan podczas targów Bauma, była prezentacja dronów Doosan Mobility Innovation, służących do monitorowania i analizy pracy maszyn oraz ich wydajności na placach budowy, a także w kopalniach podziemnych i odkrywkowych.
– Przemysł budowlany i wydobywczy w coraz większym stopniu korzysta z technologii cyfrowych. Chcemy utrzymać naszą przewagę, inwestując znaczne środki w nowe technologie dla opracowywanych produktów, co obejmuje inwestycje w nasze drony i automatyczny system sterowania maszynami. Nawiązaliśmy współpracę z wieloma liczącymi się w branży dostawcami rozwiązań, takimi jak Trimble, Leica, Moba (Novatron), a teraz Palantir. Na obsługiwanych przez nas rynkach chcemy być znani jako marka najbardziej przyjazna technologii – mówi Charlie Park, dyrektor generalny Doosan Infracore Europe.
Pod koniec roku Doosan planuje przedstawić projekt ConceptX, obejmujący szeroką gamę rozwiązań cyfrowych dla maszyn używanych w przemyśle budowlanym i wydobywczym. – Prezentacja zostanie przeprowadzona w Korei Południowej i jest planowana na listopad. Wskaże naszym klientom, dystrybutorom i ogólnie całej branży kierunek, jaki obrała firma Doosan w kontekście opracowywania produktów. Koncepcja ta obejmie naszą kompletną gamę rozwiązań: ośrodki sterowania, systemy oparte na chmurze, maszyny wyposażone w technologię cyfrową, systemy jazdy autonomicznej i drony – dodał Charlie Park.
Program obsługi klienta DoosanCARE
Oprócz standardowych funkcji dostępnych w systemie DoosanConnect, aplikacja mobilna oferuje wsparcie w lokalizacji maszyn, kontakt z serwisem poprzez bezpośrednie połączenie klienta z serwisem dystrybutora firmy oraz czat umożliwiający wysyłanie wiadomości do dostawcy usług.
DoosanCARE to wyjątkowy i bezpośredni program obsługi klienta, który oferuje kompleksowe rozwiązania o kluczowym znaczeniu dla rozwoju biznesowego naszych klientów, prowadząc do długoletniej współpracy i wspólnego sukcesu. Do korzyści płynących z tego rozwiązania zalicza się nacisk na poprawę wydajności maszyn, wydłużenie okresu ich eksploatacji i planowanie usług serwisowych po stronie klienta.
– Nasza strategia rozwoju koncentruje się na bardziej zróżnicowanej ofercie produktów i usług posprzedażowych. Chcemy, aby wyższy poziom pomocy technicznej i usług wyróżniał nas na tle konkurencji. Aby to umożliwić, opracowujemy nowe produkty i udoskonalamy nasze usługi serwisowe poprzez program DoosanCARE i dostępność części zamiennych do naszych maszyn. Dodatkowe produkty obejmą maszyny do zastosowań specjalnych, takie jak koparki wyburzeniowe i maszyny przeładunkowe, a także więcej opcji montażu osprzętu, w tym rotatory odchylane – podsumował Charlie Park.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę