Holenderski specjalista ds. transportu poziomego i pionowego Gaffert obsługuje bardzo krótki ciągnik Scania S 520 8 × 2 / * 6 z zamontowanym na nim żurawiem o udźwigu 85 ton.
Jest to czteroosiowa ciężarówka. Trzy osie są kierowane w celu wspomagania manewrów w ciasnych warunkach przemysłowych. Ponadto jego kompaktowe rozmiary pomagają mu pracować przy 72-tonowych limitach masy w transporcie drogowym. Rozstaw osi wózka wynosi 3950 milimetrów, mierzony od przedniej osi do napędzanej osi.
Gaffert chciał ciężkiego ciągnika siodłowego z zamontowanym na nim dźwigiem, który mógłby jeździć z normalną prędkością na drodze i zapewniać dobry rozkład masy.
Dzięki zastosowaniu 10-tonowej osi przedniej mamy piękny rozkład masy, a żuraw znajduje się bardzo blisko ściany kabiny - powiedział właściciel Gaffert Theo Gaffert - zostało tylko 15 centymetrów między kabiną a dźwigiem, które wykorzystujemy do zbiornika hydraulicznego.
Krótka konfiguracja ciężarówki sprawiła, że umieszczenie wszystkich elementów na podwoziu było dużym wyzwaniem.
Aby uzyskać najlepszy wynik, sami zaprojektowaliśmy niektóre komponenty, takie jak specjalnie skonstruowany zbiornik paliwa i nasze własne błotniki - wyjaśnia Gaffert. Połączenie krótkiego promienia skrętu z dużym udźwigiem czyni ten wózek wyjątkowo odpowiednim do pracy w budynkach przemysłowych. Często jesteśmy wzywani do pomocy w podnoszeniu nowych maszyn i urządzeń dźwigowych na miejsce.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę