[ATB] Budownictwo

Drogowcy pod lupą

Data publikacji:

Najwyższa Izba Kontroli przedstawiła plan pracy na 2020 rok. Część zaplanowanych kontroli dotyczy tematów powiązanych z drogownictwem. NIK będzie analizować m.in. utrzymanie dróg samorządowych, zabezpieczenie interesu państwa przy waloryzacji kontraktów drogowych, realizację zadań finansowanych w ramach Funduszu Dróg Samorządowych.

Inspektorzy NIK będą kontrolować kontrakty zawierane przez dwóch największych publicznych inwestorów GDDKiA oraz PKP PLK. Chodzi o sprawdzenie, w jaki sposób został zabezpieczony interes Skarbu Państwa w zakresie waloryzacji i solidarnej odpowiedzialności inwestora w umowach na realizację obiektów infrastruktury liniowej. Ta kontrola ma być przeprowadzona w III kwartale
2020 r. Jak wiadomo, pod koniec stycznia 2019 r. weszły w życie nowe zasady waloryzowania kontraktów publicznych, które wypracowali wspólnie przedstawiciele strony publicznej i wykonawców. Zastąpiły one w nowo zawieranych kontraktach dotychczasową metodę waloryzacji, która w praktyce nie odzwierciedlała zmian zachodzących na rynku. Celem tegorocznych kontroli będzie także sprawdzenie, czy organy administracji publicznej skutecznie eliminują ruch pojazdów przeciążonych na obszarach zurbanizowanych (kontrolę przeprowadzi delegatura Szczecin). Sprawdzane będzie także utrzymanie i wykorzystanie Wschodniego Szlaku Rowerowego Green Velo na terenie województwa podkarpackiego. Na przełomie lat 2020 i 2021 NIK będzie sprawdzać, jak idą przygotowania do budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego i czy są zgodne z założeniami.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atb

zobacz więcej

CASE ROAD SHOW 2023 Niemcy


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Targi eRobocze Show 2023 Lubień Kujawski


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.