Do warszawskiej RDOŚ wpłynęły aż 23 odwołania od decyzji środowiskowej dla przyszłej drogi ekspresowej S7 pomiędzy trasą Armii Krajowej w Warszawie a Czosnowem. Jeszcze nie wiadomo ile potrwa rozpatrywanie złożonych odwołań.
Teraz odwołania trafiły do Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Ta ma miesiąc na załatwienie sprawy, ale ze względu na skomplikowany charakter sprawy termin ten może być wydłużony. I z tym się trzeba liczyć.
Droga w terenie zurbanizowanym
Decyzja środowiskowa dla wylotówki z Warszawy w kierunku Gdańska została wydana 30 kwietnia br. Trasa ma biec przez gminy: Łomianki, Izabelin oraz dzielnice Bemowo i Bielany. W decyzji wskazano do realizacji wariant II. Zgodnie z nim, trasa ma mieć ok. 12,9 km długości. Patrząc od strony Czosnowa, w początkowej części droga ma być poprowadzona w istniejącym śladzie ul. Kolejowej. Następnie za węzłem Kolejowa odbiegnie w kierunku Kanału Młocińskiego, gdzie jest projektowana w nasypie. Dalej droga biegnie wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do połączonych jezdnią zbierająco-rozprowadzającą zespolonych węzłów Wólka Węglowa i Janickiego. Za ul. Arkuszową, planowana droga pobiegnie dwoma tunelami – pierwszym o długości 1000 m i kolejnym o długości 1123 m, a następnie wzniesie się ponad teren nad drogą S8. Pomiędzy tunelami powstanie węzeł Generała Maczka a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 węzeł NS. W ciągu trasy powstaną liczne obiekty inżynierskie jak wiadukty, kładki pieszo-rowerowe przejścia podziemne. Zaplanowano 5 węzłów, przez które możliwy będzie wjazd na trasę ekspresową: Kolejowa, Wólka Węglowa, Janickiego, Gen. Maczka oraz NS na połączeniu z Trasą Armii Krajowej S8. Droga ominie zakorkowane obecnie ruchem tranzytowym Łomianki, ale przetnie, częściowo tunelami, mocno zurbanizowane tereny warszawskiego Bemowa i Chomiczówki.
Miasto, dzielnica i inne podmioty
W odniesieniu do wydanej decyzji środowiskowej złożono 23 odwołania. Złożyli je m.in. Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Zarząd Dzielnicy Bemowo, Spółdzielnia Mieszkaniowa Wola, Fundacja na Rzecz Ochrony Krajobrazu Kulturowego, Wspólnota Mieszkaniowa Osiedle Leśne IV, czy Wojskowa Spółdzielnia Budownictwa Mieszkaniowego Atena. Odwołania złożyły także osoby prywatne. Złożona dokumentacja została już przekazana do GDOŚ. W myśl przepisów, odwołania powinny być rozpatrzone w ciągu miesiąca od daty ich złożenia, ale to może się okazać niemożliwe. – Zważywszy na skomplikowany charakter przedmiotowej sprawy, a także liczbę złożonych odwołań, nie można wykluczyć konieczności wyznaczenia nowego terminu załatwienia sprawy – mówi portalowi RynekInfrastruktury.pl Monika Jakubiak – Rososzczuk, rzecznik prasowy GDOŚ. Jak dodaje, na obecnym etapie nie jest możliwe wskazanie, jak długo będą prowadzone czynności w zakresie postępowania wyjaśniającego. – Niezależnie od liczby złożonych odwołań od decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedmiotowej inwestycji oraz ich treści, organ odwoławczy jest zobligowany do ponownego rozpatrzenia merytorycznego sprawy w pełnym zakresie – wyjaśnia rzeczniczka. Złożone odwołania, w pierwszej kolejności zostaną zweryfikowane pod względem formalnym. Dopiero spełnienie wszystkich wymogów umożliwi dalsze prowadzenie postępowania odwoławczego oraz merytoryczną ocenę odwołań. – Ze względu na bardzo dużą liczbę złożonych odwołań oraz obszerność akt sprawy, stanowi to czynność czasochłonną, która, poza aspektami merytorycznymi, dodatkowo wpływa na stopień skomplikowania postępowania – wskazuje Monika Jakubiak – Rososzczuk.
Ważna trasa
Omawiany odcinek jest fragmentem drogi wiodącej z Warszawy do Gdańska. To newralgiczny jej fragment. Obecnie droga prowadzi m.in. przez centrum Łomianek, gdzie zwłaszcza w porach wzmożonego ruchu tworzą się korki. Dalszy odcinek – na północ od Czosnowa – ma już prawomocną decyzję środowiskową i jest w trakcie wyboru wykonawcy koncepcji programowej, a kolejny – od Kiełpina do Płońska koncepcję programowa powinien mieć najpóźniej w styczniu 2019 roku.
Źródło: rynekinfrastruktury.pl
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę