Firma Volvo Construction Equipment publicznie zademonstrowała swoją pierwszą zelektryfikowaną koparkę gąsienicową o zerowej emisji w rozmiarze większym niż kompaktowy.
22-tonowa maszyna EC230 z napędem akumulatorowo-elektrycznym została zaprezentowana podczas pierwszej od czasu pandemii koronawirusa imprezy Volvo Days w szwedzkiej Eskilstunie. Koparka jest zasilana czterema akumulatorami litowo-jonowymi o mocy 66 kW. W efekcie producent twierdzi, że spodziewa się, iż maszyna zapewni obniżenie kosztów eksploatacji o 60-70% w porównaniu z jej odpowiednikiem zasilanym olejem napędowym. Warto dodać, iż EC230 jest w stanie pracować nieprzerwanie w ciągu ośmiogodzinnej zmiany, z powolnym ładowaniem w nocy, a także przyspieszonym ładowaniem w porze lunchu.
Pilotażowa maszyna, zaprezentowana po raz pierwszy na targach Bauma China w listopadzie 2020 r., jest już podobno u pierwszych klientów w Chinach i Korei Południowej, gdzie przechodzi intensywne testy w terenie. Firma Volvo CE poinformowała, że koparka będzie „dojrzewać” podczas fazy testowania przez klientów, a w niedalekiej przyszłości ma być dostępna na rynku. Ta uniwersalna maszyna została opracowana w Chinach i została zaprojektowana do takich zastosowań, jak wydobycie, roboty ziemne i równanie terenu w segmencie budowlanym, a także transport odpadów i złomu w segmencie recyklingu i odpadów.
– Chiny są największym rynkiem elektromobilności na świecie i wiodącym producentem komponentów w tym zakresie, co zapewnia zapotrzebowanie i środki do lokalnej produkcji maszyny. Ponadto Chiny realizują strategię przemysłową mającą na celu zmniejszenie zależności od oleju napędowego, dlatego oczekuje się, że rynek elektromobilności będzie rozwijał się szybciej. Te czynniki sprawiają, że Chiny są idealnym miejscem do testowania naszych nowych maszyn i zdobywania cennych opinii klientów– skomentował Mats Sköldberg, dyrektor ds. technologii w Volvo CE China.
– Chiny są największym rynkiem elektromobilności na świecie i wiodącym producentem komponentów w tym zakresie, co zapewnia zapotrzebowanie i środki do lokalnej produkcji maszyny. Ponadto Chiny realizują strategię przemysłową mającą na celu zmniejszenie zależności od oleju napędowego, dlatego oczekuje się, że rynek elektromobilności będzie rozwijał się szybciej. Te czynniki sprawiają, że Chiny są idealnym miejscem do testowania naszych nowych maszyn i zdobywania cennych opinii klientów
– skomentował Mats Sköldberg, dyrektor ds. technologii w Volvo CE China.
Nowy chwytak wielozębowy Liebherr GMM 50-5
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę