Dynapac, wiodący dostawca zaawansowanych technologicznie rozwiązań do zagęszczania podłoża, podejmuje wyzwania środowiskowe i wspiera wykonawców projektów budowlanych w osiągnięciu założeń zrównoważonego rozwoju. W tym celu wprowadza do swojego asortymentu produktowego nowe, elektryczne walce CC900e i CC1000e, których terenowe testy walidacyjne przeprowadzone w Szwecji, Norwegii, Holandii i Wielkiej Brytanii wykazały ogromny potencjał.
Elektryczne walce CC900e i CC1000e firmy Dynapac oferują to, czego potrzebują klienci w tym sektorze branży budowlanej: kompaktowe wymiary połączone ze zoptymalizowanymi parametrami roboczymi i zerową emisją spalin. Nowe modele walców odpowiadają swoją mocą i możliwościami maszynom z napędem wysokoprężnym, na których zostały konstrukcyjnie oparte.
Zapewniają więc takie samo statyczne obciążenie liniowe, amplitudę, zdolność pokonywania wzniesień i prędkość jazdy, jednak mają dodatkowe zalety wynikające z proekologicznego źródła zasilania, takie jak uproszczona konserwacja i serwis, a także niższe koszty użytkowania.
Zastosowana w walcach bateria pozwala na wydajną pracę bez przestojów. Typowy walec 1,6-tonowy zagęszcza około 70-80 t asfaltu dziennie, przy grubości warstwy 40-50 mm, co daje powierzchniowo około 700 m2. Bazując na takiej wydajności roboczej, bateria nowych walców bez problemów wystarcza na cały dzień, tak że w 90% przypadków po zakończeniu pracy pozostało około 20-30% poziomu naładowania.
Przechodząc do kwestii ładowania, szybka 3-fazowa ładowarka z napięciem 400 V pozwala uzyskać 80% poziomu ładowania w czasie 1,3 h. W przypadku zastosowania 1-fazowej ładowarki z napięciem sieciowym 230 V czas ładowania do 80% wzrasta do 6 h. Co ważne, firma Dynapac jest także w stanie dostarczyć adaptery umożliwiające korzystanie również ze standardowych stacji ładowania samochodów.
Silniki elektryczne wygrywają już z wersjami wysokoprężnymi na wielu obszarach. Koszty użytkowania maszyn elektrycznych są przecież zdecydowanie niższe. Powodów jest kilka: prostsza konstrukcja, mniej ruchomych części to łatwiejsza i mniej kosztowna konserwacja. Nie ma potrzeby wymiany oleju silnikowego i filtrów czy uzupełniania płynów chłodzących. Ponadto, standardowe walce z silnikiem wysokoprężnym podczas pracy często pozostają na biegu jałowym, przez co marnuje się dużo energii i niepotrzebnie zużywa paliwo.
Wersje elektryczne nie pracują na biegu jałowym, więc w takiej sytuacji zużycie energii jest zerowe. Do tego istotny jest również aspekt środowiskowy. Walce tej wielkości i klasy zwykle pracują na terenach miejskich, gdzie istnieje potrzeba minimalizacji emisji spalin oraz generowanego hałasu.
Nowy sprzęt do zagęszczania od Ammann
Niezawodne serce maszyny Briggs & Stratton
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę