[ATB] Aktualności

ERA - Niepokojące trendy w branży

Data publikacji:

Przeprowadzone przez organizację ERA (European Rental Association) w całej Europie badanie „How to compete with other industries in securing talent for the future” (Sposób konkurowania z innymi branżami w pozyskiwaniu utalentowanych pracowników na przyszłość) wskazuje, iż przedsiębiorstwa działające w zakresie wynajmu sprzętu budowlanego stoją przed koniecznością ściślejszej współpracy, która może zredukować fundamentalne „milenijne niedopasowanie” oraz nierówności siły roboczej - w tym wypadku chodzi o przekonanie do tego „fachu” młodzieży, a co za tym idzie, zapewnienie sobie przyszłej siły roboczej. 

Przygotowany przez ERA raport ujawnił szereg niepokojących trendów, od których przełamania zależy przyszłość rynku wynajmu sprzętu w zakresie przyciągania i zatrzymywania przyszłej siły roboczej.  Raport „How to compete with other industries in securing talent for the future” identyfikuje rosnące „milenijne niedopasowanie” między młodym pokoleniem a aktualną atrakcyjnością rynku wynajmu sprzętu, a także ciągłą niedostateczną reprezentację kobiet.

Problemy w wynajmie

I choć przebadane firmy charakteryzują się wysokimi wskaźnikami zatrudnienia - co roku rekrutuje się tam średnio nawet ¼ całej siły roboczej, w związku z przejściami na emeryturę i rotacją kadr sektor wynajmu cierpi z powodu stosunkowej „niezauważalności” spowodowanej niską świadomością społeczną. Efektem tego jest strata potencjalnie utalentowanych pracowników, gdyż młodzież znacznie bardziej woli zatrudnienie w innych branżach, często nieświadoma szerokich możliwości kariery w sektorze wynajmu. 
Pokutuje bliskie skojarzenie rynku wynajmu z klasycznym sektorem budowlanym, przez co potencjalni nowi pracownicy mają błędny obraz tego, jakie stanowiska mogą być dostępne na rynku wynajmu. Powoduje to istotną nierówność płci, ponieważ kobiety stanowią mniej niż 17% całej siły roboczej. Raport pokazuje, że chociaż nastawienie się zmienia, nadal należy eliminować seksizm w branży, aby pozbyć się skojarzenia, że to „męski świat”. Według raportu kolejnym problematycznym czynnikiem hamującym pojawienie się młodego pokolenia specjalistów na rynku wynajmu sprzętu jest fakt, że młodzi fachowcy wolą uniwersytety od praktyk czy szkoleń w pracy. Chociaż ten problem w żadnym wypadku nie ogranicza się do rynku wynajmu, jest to kolejna przeszkoda na drodze do pozyskania przyszłych pokoleń pracowników. 

Czas na dostosowanie

– Ten raport pokazuje jak ważne jest, aby rynek wynajmu efektywnie promował się i współgrał z wartościami wyznawanymi przez dzisiejszych uzdolnionych kandydatów. Rynek wynajmu sprzętu to wspaniała okazja dla pokolenia Y i wielu fachowych kandydatów, którzy po prostu przegapili oferowane przez niego możliwości, bo niewiele o nim wiedzieli. Potrzeba więcej współpracy, aby przyciągnąć i zatrzymać następne pokolenie młodych, utalentowanych pracowników, którzy często błędnie postrzegają rynek wynajmu jako brudną i ciężką pracę. Łącząc siły i zasoby, możemy podjąć energiczne działania, które przyciągną i zatrzymają utalentowanych pracowników w całej branży – podsumował Michel Petitjean, sekretarz generalny ERA. Z kolei Daniel Walzer, główny analityk oraz redaktor raportu, stwierdził: – Po pierwsze, wypożyczalnie muszą dostosować swoje wartości do osób, które próbują przyciągnąć do tej branży. Niska reprezentacja kobiet oraz powszechne błędne postrzeganie rynku budowlanego w sposób negatywny to przeszkody, które można pokonać wspólnymi siłami. W kwestii rekrutacji należy kłaść większy nacisk na zatrudnianie osób z odpowiednim nastawieniem oraz nauczanie niezbędnych umiejętności przez przedsiębiorstwo.
Raport zawiera analizę aktualnej sytuacji oraz szereg zaleceń dotyczących tego, jak wypożyczalnie mogą lepiej współpracować, aby przezwyciężać wspólne wyzwania związane z pozyskiwaniem pracowników. Skupia się jednocześnie na zmianach zachowań, których można dokonać w celu zwiększenia atrakcyjności branży dla młodego pokolenia, oraz na taktykach, które można wdrożyć, aby zmienić sposób promowania się tej branży.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.