[ATB] Aktualności Hilti

Firma Hilti zaadoptowała żyrafę Anastazję

Data publikacji:

Żyrafa z warszawskiego ZOO trafiła pod opiekę firmy Hilti. Objęcie zwierzęcia opieką stanowi kolejny krok podejmowany przez Hilti Polska w kierunku dbania o środowisko. Data ogłoszenia adopcji zbiegła się z Światowym Dniem Żyrafy, który przypada na 21 czerwca, najdłuższy dzień w roku. Jest to wyraźne nawiązanie do szyi tego sympatycznego zwierzaka.

Firma Hilti od lat aktywnie realizuje działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Swoją działalność w tym zakresie opiera na trzech filarach: środowisko, ludzie, społeczeństwo. Adopcja żyrafy Anastazji jest najlepszym przykładem zaangażowania firmy w ochronę tych zwierząt, które od 2016 r., znajdują się na Czerwonej Liście Zagrożonych Gatunków Międzynarodowej Unii Ochrony Przyrody (ang. International Union for Conservation of Nature, IUCN). W ciągu ostatnich 30 lat globalna populacja żyrafy spadła aż o 40% - wynika z najnowszej aktualizacji Czerwonej Listy

Zagrożonych Gatunków IUCN.

Na mocy umowy zawartej do końca roku 2021 z Fundacją Rozwoju Warszawskiego Ogrodu Zoologicznego Panda, środki finansowe zapewnione przez firmę Hilti zostaną przeznaczone na utrzymanie żyrafy Anastazji, co przyczyni się do ochrony tego zagrożonego gatunku.

– Żyrafa symbolizuje porozumienie i szczerość. Nie jest drapieżnikiem, a mimo to żyje w trudnym środowisku lwów, hien oraz innych zwierząt drapieżnych. Ta symbolika w pewien sposób nawiązuje do wartości Hilti.Prawość i odwaga to właśnie nasze wartości. Wsparcie ginącego gatunku jest dla nas bardzo ważne. Chcemy budować lepszą przyszłość w oparciu o zasady zrównoważonego rozwoju, a wartości Hilti służą kształtowaniu odpowiedzialnej postawy, nie tylko w biznesie, ale także w życiu prywatnym

– mówi Anna Pańkowska, dyrektor ds. marketingu w Hilti Poland.

Anastazja sięga wyżej

Anastazja, urodziła się 29.07.2015 r., w Libercu (Czechy). Jest starszą, rodzoną siostrą Malawi z którą mieszka w warszawskim ZOO. Obie zadomowiły się w Warszawie 29.08.2018 r. Anastazja ma ok 4,5 m wysokości i waży ok. 800 kg. Jeśli chodzi o charakter to jest raczej spokojną żyrafą ale też niezbyt ufną. Do nowych sytuacji i nieznanych jej osób podchodzi z rezerwą ale nie jest tak płochliwa jak jej koleżanka Justynka. Anastazja nie jest typem łakomczucha. Jej ulubionym przysmakiem są gałązki wierzby, najlepiej świeżej i niezabrudzonej.

– Rano śniadanie siano z lucerny. Później wychodzi na wybieg i tam czekają na nią ulubione gałęzie i zielonka z lucerny. Oczywiście jest jeszcze trawa do skubania na wybiegu. Gdy zbliża się pora kolacji, wówczas żyrafy krążą niecierpliwie przy drzwiach do boksów. Już w środku, czeka na nie uczta w postaci paszy treściwej (specjalny granulat z warzywami) oraz siano z lucerny. Oczywiście świeża woda oraz witaminizowane lizawki dostępne cały czas. Grafik dnia sugeruje, że Anastazja to prawdziwy głodomor

– mówi Bożena Krzemińska z Fundacji Panda.

Zrównoważony rozwój w Grupie Hilti

W obliczu rosnących wyzwań związanych ze zmianami klimatycznymi oraz w celu realizacji konsekwentnych działań na rzecz społeczeństwa, Grupa Hilti wzmocniła cele ustalone początkowo w ramach strategii zrównoważonego rozwoju i uruchomiła szereg globalnych i lokalnych inicjatyw. Program oparty jest na holistycznym rozumieniu zrównoważonego rozwoju, które obejmuje strategiczne obszary działania, czyli: „środowisko", „ludzi" i „społeczeństwo".

W obszarze działań "Środowisko" firma zmienia termin realizacji swojego celu neutralności pod względem emisji CO2 we własnym łańcuchu wartości na rok 2023 (pierwotnie termin był wyznaczony na rok 2030). Przejście na dostawy energii we wszystkich zakładach Hilti na całym świecie na energię elektryczną ze źródeł odnawialnych zostało zakończone już pod koniec 2020 roku.

Pozwoli to na redukcję CO2 o ponad 20%, czyli 40 tys. ton metrycznych rocznie. Zasada gospodarki o obiegu zamkniętym − oddzielenie zużycia zasobów od wzrostu gospodarczego - jest drugim centralnym filarem celów ekologicznych Grupy zajmującej się technologią budowlaną. Do planowanych kroków optymalizacyjnych należy między innymi dalszy rozwój modelu biznesowego zarządzania flotą elektronarzędzi, który działa według zasady „produkt jako usługa".

Skupimy się również na zwiększeniu udziału materiałów pochodzących z recyklingu w produktach i opakowaniach firmy Hilti. Koncentrując się na "ludziach", Grupa Hilti zajmuje się, między innymi, kwestią zdrowia i bezpieczeństwa pracowników budowlanych. Celem jest ograniczenie długotrwałych skutków zdrowotnych spowodowanych dużym wysiłkiem fizycznym. Produkty te koncentrują się na wspieraniu i odciążaniu pracowników i rzemieślników podczas szczególnie wymagających prac fizycznych.

Aby wnieść bardziej znaczący wkład w rozwiązywanie problemów społecznych na świecie, Grupa Hilti i Fundacja Hilti będą w przyszłości jeszcze ściślej łączyć swoje działania. Projekty społeczne prowadzone przez Fundację, ze szczególnym uwzględnieniem krajów rozwijających się, będą uzupełniane przez inicjatywy członków zespołów Hilti w ich własnych krajach. W tym celu stworzono globalny program wolontariatu „Engaged Beyond Business", który umożliwia pracownikom Hilti inwestowanie czasu i pieniędzy w lokalne projekty społeczne.

 

Polecamy powiązane produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.