Targi BAUMA 2025, największe na świecie wydarzenie dla branży pojazdów i maszyn budowlanych, będą miejscem premiery najnowszych innowacji Goldhofer Aktiengesellschaft. Podczas wydarzenia, które odbędzie się w dniach 7-13 kwietnia w Monachium, firma zaprezentuje swoje najnowsze rozwiązania transportowe, oferujące nie tylko zaawansowaną technologię, ale również realną wartość dodaną dla użytkowników.
Jednym z kluczowych punktów prezentacji Goldhofer będzie innowacyjny, samojezdny modułowy transporter PST/SL-E z hydraulicznym poszerzaniem. Przy osiowym obciążeniu wynoszącym 45 ton i zmiennej szerokości od 3 000 do 5 100 mm, pojazd ten jest idealnym narzędziem do przewozu ładunków wielkogabarytowych. Wyjątkowa siła uciągu zapewnia efektywną i bezpieczną pracę, a zastosowanie systemu poszerzania pozwala na bezpieczne rozmieszczenie ładunku przy jednoczesnym zmniejszeniu liczby wymaganych linii osiowych. Dodatkową wartość stanowi kompatybilność transportera z innymi modułami Goldhofer, co zwiększa elastyczność w transporcie ciężkim.
Transporter PST/SL-E będzie zasilany przez nowy system E-PowerPack, który powstał dzięki synergiom z sektorem lotniczym Goldhofer. Robert Steinhauser, wiceprezes ds. sprzedaży i serwisu, podkreśla, że do jego rozwoju wykorzystano doświadczenia firmy w projektowaniu elektrycznych holowników samolotowych, co gwarantuje wysoki poziom technicznej dojrzałości produktu.
Kolejną premierą Goldhofer na BAUMA 2025 będzie naczepa ARCUS P 5, wyróżniająca się rekordowo niską wysokością załadunku wynoszącą zaledwie 735 mm. Wyposażona w opony CARGOPLUS oraz zawieszenie o skoku 500 mm, oferuje optymalne właściwości jezdne i bezpieczne ładowanie. Połączenie osi skrętnych wymuszonych i ciernych zapewnia doskonałą sterowność oraz niskie zużycie opon.
Dennis Leschensky, dyrektor sprzedaży na Europę i Afrykę Północną, opisuje ARCUS P 5 jako kamień milowy w logistyce ciężkiej, podkreślając jego dużą ładowność i innowacyjną konstrukcję podłogi TRAFFIDECK GOTM, która maksymalizuje bezpieczeństwo transportu.
Wspólnie z niemiecką firmą TECO GmbH, Goldhofer zaprezentuje nowoczesny dźwig HS 850 zamontowany na naczepie ARCUS P 5. Wyposażony w napęd hybrydowy i zdalne sterowanie, dźwig oferuje maksymalną precyzję oraz możliwość pracy w ciasnych przestrzeniach, np. tunelach czy zakładach przemysłowych. Michael Haid, dyrektor zarządzający TECO, podkreśla wszechstronność rozwiązania, które może być łatwo przemieszczane i szybko uruchamiane.
Goldhofer zaprezentuje także RA 3-100, przeznaczony do przewozu segmentów wież wiatrowych. Ten zaawansowany technologicznie transporter o ładowności do 100 ton i skoku 2 000 mm zapewnia maksymalną stabilność i bezpieczeństwo. Ergonomiczna obsługa oraz innowacyjny system mocowania umożliwiają sprawne i szybkie załadunki, bez konieczności używania dźwigu.
Jean-Philippe Martin, dyrektor sprzedaży międzynarodowej, zaznacza, że RA 3-100 wyznacza nowy standard w transporcie wiatrowym, oferując niezrównaną zwrotność i optymalne rozłożenie ładunku.
Goldhofer zapowiada także przełom w cyfrowym planowaniu transportu poprzez współpracę z platformą HeavyGoods.net. Nowa aplikacja HeavyGoods zastąpi dotychczasowe oprogramowanie easyLOAD, oferując zaawansowane algorytmy do obliczania obciążeń osiowych, momentów gęstości oraz analizy ścieżek transportowych. Oprogramowanie umożliwia także integrację danych z obrazów 3D wykonanych dronami, co znacznie przyspiesza proces uzyskiwania pozwoleń transportowych.
Nowe żurawie Grove Plug-in Hybrid – cicha i ekologiczna moc na placu budowy
100-lecie Caterpillar na targach w Monachium
Rozwój Granit Parts w Polsce – 20 lat na rynku i dynamiczna ekspansja oferty
Minikoparki New Holland Serii D – wszechstronność i innowacyjność w pracy
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę