W ciągu ostatnich 6 miesięcy niemiecka firma Hamm została wyróżniona dwiema prestiżowymi nagrodami: Automotive Brand Contest 2018 oraz German Design Awards Gold 2019 za swój „Autonomiczny Walec F1”.
W minionych czterech dziesięcioleciach Hamm wielokrotnie był źródłem pionierskich innowacji w technologii zagęszczania. W tym czasie wiele nowych projektów z głównego zakładu firmy w Tirschenreuth wpłynęło na zagęszczanie dróg i gruntów, niekiedy nawet w sposób rewolucyjny. Jako wiodący producent maszyn budowlanych Hamm przez dziesiątki lat włącza projektowanie maszyn do całego procesu budowy i rozwoju.
Efektywne projektowanie
Jednak co oznacza dobre opracowanie projektu w przypadku maszyny budowlanej? Na przykład, gdy błędy operacyjne są wykluczone poprzez inteligentną konfigurację i strukturę procesu, jakość zagęszczania wzrasta, a miejsce pracy operatora jest ergonomiczne i komfortowe. Projekt jest udany także wtedy, gdy operator może bez trudu zrozumieć wszystkie funkcje i obsługuje maszynę intuicyjnie. Firma Hamm wcześnie rozpoznała te zależności i od około 30 lat wykorzystuje zdobytą wiedzę przy opracowywaniu produktów. W tym celu przedsiębiorstwo współpracuje na wszystkich etapach projektowania z renomowanymi zewnętrznymi projektantami przemysłowymi. Rezultatem wspólnych prac są liczne sukcesy firmy, która otrzymała do końca 2017 r. w sumie 37 międzynarodowych nagród z zakresu designu i innowacyjności za wyznaczanie trendów oraz przyjazne dla użytkowników produkty i rozwiązania.
Funkcjonalność, ergonomia i estetyka
– Konsekwentna integracja projektantów produktów w proces rozwoju była w latach 90. absolutną nowością. Od tego czasu projektowanie stanowi integralną część strategii rozwoju w Hamm. Tworzymy za pomocą „Hamm-DNA”, dzięki któremu ergonomia, funkcjonalność i estetyka współgrają ze sobą – mówi Gottfried Beer, kierownik działu marketingu. W nadchodzących latach niemieckie przedsiębiorstwo ma nadal podążać swoją sprawdzoną ścieżką.
Projekt wizualizuje możliwości techniczne
Przedsiębiorstwo Hamm wraz z zespołem projektowym firmy Dialogform otrzymało ostatnio dwie nagrody za badania dotyczące autonomicznie działających walców. Projekt pokazuje, że tego typu walec może być wyposażony w znacznie większe bębny, co stanowi istotną zaletę pod względem jakości zagęszczania. Nowatorski design zapewnia większą pojemność zbiornika na wodę i dużą przestrzeń dla przyszłościowych koncepcji napędów. Ponadto z takiej konstrukcji wynikają także nowe możliwości w zakresie transportu czy obciążenia.
„Best of Best” i „Gold Award”
Podczas Automotive Brand Contest 2018, jedynego niezależnego międzynarodowego konkursu projektowego na wybitne wzornictwo produktowe i komunikacyjne w sektorze samochodowym i motocyklowym, Hamm otrzymał nagrodę „Best of Best” w kategorii „Pojazdy Użytkowe”. Oznacza to, że ten producent dołączył do grona tak renomowanych firm jak: MAN Trucks, Mitsubishi, Continental, Audi, Cadillac, Porsche, Jaguar i Bentley. Do tego osiągnięcia na początku lutego 2019 r. dołączyła nagroda „German Design Award in Gold” w kategorii „Utility Vehicles”. Ten międzynarodowy konkurs został zainaugurowany przez niemiecką Radę Wzornictwa w 1953 r. i ma na celu odkrycie unikalnych trendów w projektowaniu. Nagradza innowacyjne produkty i projekty, a także producentów i projektantów, którzy przodują w niemieckim i międzynarodowym środowisku projektowym.
Jurorzy chwalą pomysłową koncepcję
– Wraz z opracowaniem elektrycznych i sterowanych za pomocą GPS walców drogowych, idea autonomicznej jazdy jest konsekwentnie poszerzana o pojazdy użytkowe i budowlane. Wyjątkowo kompaktowy, a także niezwykle futurystyczny wygląd nie tylko idealnie odzwierciedla myśl koncepcyjną, ale ma także pragmatyczne uzasadnienie – tak swoją decyzję tłumaczyli członkowie międzynarodowego jury German Design Awards. Podobnie przyznanie nagrody firmie Hamm argumentowało międzynarodowe jury Automotive Brand Contest.
Na właściwej drodze
– Dzięki tym nagrodom niezależni zewnętrzni profesjonaliści utwierdzają nas w przekonaniu, że jako producent maszyn budowlanych jesteśmy na właściwej drodze, jeśli chodzi o nasze wizje i koncepcje. Droga ta prowadzi nas od dzisiejszych maszyn z licznymi funkcjami asystenta poprzez w połowie samowystarczalne systemy, aż do w pełni autonomicznie jeżdżących walców, jakich przypuszczalnie będziemy używać w przyszłości – mówi dr Axel Römer, kierownik działu badań i rozwoju w Hamm. Hamm wdraża już najnowsze wyniki projektów badawczych do generacji maszyn, która zostanie wprowadzona na place budowy w latach 20. XXI w. Firma, we współpracy z projektantami produktów, opracowuje obecnie innowacyjne kabiny, w których praca kierowcy jest jeszcze łatwiejsza dzięki systemom wspomagającym, przy jednoczesnym zwiększeniu jakości zagęszczania.
fot.firmowe
Walce przyszłości HAMM
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę