CargoHack3 to zorganizowany przez firmę Hiab, producenta rozwiązań dla transportu ciężarowego, plebiscyt technologiczny otwarty dla kreatywnych zespołów inżynieryjnych z całego świata. Rozpoczęta w maju inicjatywa pozwoliła na wyłonienie trójki wygranych spośród 35 drużyn zgłoszonych do konkursu.
Hiab, to członek grupy Cargotec, a CargoHack3 - Time for Elevation to pierwsze tego typu przedsięwzięcie organizowane przez firmę. Autorzy projektu liczyli na odkrywcze podejście zespołów konkursowych, które miałoby przyczynić się do rozwoju procesu cyfryzacji w dziedzinie transportu ładunków. W skład jury konkursowego wchodzili m.in. przedstawiciele firm Hiab i Cargotec oraz użytkownicy rozwiązań Hiab. – Jako członek jury muszę powiedzieć, że poziom umiejętności w wybranych zespołach był bardzo wysoki w ich obszarach kompetencji. Wszystkie zespoły miały ekscytujące pomysły, a poziom prowadzonych z nimi dyskusji pokazał ich dużą wiedzę na temat stojących przed nami wyzwań i przewyższył nasze wysokie oczekiwania. A to utrudniło jury wybór najlepszych zespołów – powiedział Jan-Erik Lindfors, wiceprezes ds. nowych rozwiązań biznesowych w Hiab.
Trzech zwycięzców
Po zakończeniu finałowego etapu jury wyłoniło trzy zwycięskie drużyny ze Szwecji i Finlandii. W nagrodę zespoły Slagkryssaren, Perfektio and Hii-op otrzymały możliwość kontynuowania prac wspólnie z kadrą Hiab. Ich celem będzie dalsze rozwijanie własnych projektów, poprawienie ich bezpieczeństwa oraz wydajności działania. Każdy z nagrodzonych zespołów będzie mógł korzystać z niedawno uruchomionej platformy Hiab HiConnectTM. Przyznano również nagrody pieniężne w wysokości 20 tys. euro, które mają pomóc w realizacji projektów pilotażowych. – Opinie uczestników o naszym wydarzeniu były w przeważającej mierze pozytywne. Dla nas, w Hiab, najlepszym rezultatem jest to, że tworzymy w ten sposób rozwiązania, które przyniosą korzyści naszym klientom dzięki bezpieczniejszej i bardziej wydajnej pracy. Następnym krokiem jest zaplanowanie projektów pilotażowych z naszymi nowymi partnerami, współpracującymi w ramach CargoHack3, w celu kontynuowania pionierskiej podróży Hiaba – skomentował wydarzenie Stefan Onkenhout, dyrektor ds. innowacji i rozwoju biznesu w Hiab.
Hiab przejął markę Argos
Zakończenie plebiscytu technologicznego to nie jedyna nowinka związana z marką Hiab. Z początkiem sierpnia w życie wchodzi umowa przejęcia brazylijskiej marki Argos przez Hiab. Argos Guindastes Indústria e Comércio Ltda to pełna nazwa jednego z największych producentów żurawi w Brazylii. W przyszłości aktualna oferta produktowa Argos będzie sprzedawana pod marką Hiab Brasil Guindastes e Serviços Ltda.
BK
fot.firmowe
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę