Podczas tegorocznych targów Bauma w Monachium na stoisku firmy Hinowa zaprezentowana została nowa gama maszyn. Głównym produktem wystawowym była wywrotka gąsienicowa HS701, również w wersji elektrycznej „E”.
Oprócz aktualnej gamy miniwywrotek o ładowności od 400 do 2500 kg znanej i popularnej „wersji konstrukcyjnej”, „samozaładowczej”, „do wysoko wydajnego przemysłu budowlanego” i „super wysokiej wersji samozaładowczej” firma dodała teraz wersję ze spłaszczonym tyłem i elektryczną.
Wariant ze spłaszczonym tyłem
Miniwywrotka gąsienicowa HS701 ze spłaszczonym tyłem i składanymi bokami charakteryzuje się dużą wytrzymałością, kompaktową konstrukcją i szybkim wysypem. W tej wersji kierowca może również dostosować prędkość w zależności od rodzaju terenu - może poruszać się z prędkością do 2,2 i 3,5 km/h. HS701 ma składaną platformę, która po wysunięciu pozwala operatorowi stać bezpiecznie oraz ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pojazdu. Prosty, intuicyjny panel sterowania znajduje się z przodu, wobec tego wszystkie dźwignie sterujące są łatwo dostępne, a uchwyt zapewnia stabilność podczas jazdy. Zajmująca mało miejsca konstrukcja (szerokość 76 cm - opcjonalnie 106 cm, wysokość 130 cm, długość 220 cm) tej wersji ze spłaszczonym tyłem jest zgodna z innymi modelami gąsienicowymi z tej serii i podkreśla jej przydatność do pracy w miejscach o ograniczonej przestrzeni. Kolejną unikalną cechą, wyróżniającą tę wersję, jest optymalny rozkład masy. Trzy rolki zamontowane po obu stronach gąsienicowego podwozia oznaczają, że jest stabilna i może poruszać się swobodnie po różnych rodzajach terenu i pochyłościach. Gumowe gąsienice o szerokości 180 mm redukują obciążenie gruntu i powodują mniejsze uszkodzenia powierzchni. W miniwywrotce HS701 ze spłaszczonym tyłem moc jest dostarczana przez uruchamiany ręcznie silnik benzynowy Honda GX270 o mocy 6,3 kW (8,4 KM). Alternatywą jest włączany ręcznie, jednocylindrowy silnik wysokoprężny Kubota OC95 o mocy 7 kW (9,4 KM).
Wersja elektryczna
HS701E z akumulatorem litowym (48 V - 200 Ah) zachowuje wszystkie ważne cechy konstrukcyjne klasycznych miniwywrotek. Jako pionier w tej dziedzinie, firma może zaoferować system niskiego zużycia energii, gwarantowany w tym przypadku przez dwa innowacyjne silniki trakcyjne CTE2010 48 Vdc. Pojazdy wyposażone w akumulatory litowe w porównaniu ze standardowym silnikiem elektrycznym podłączonym do gniazdka elektrycznego dają wiele korzyści, np. nie ma potrzeby korzystania z gniazdka elektrycznego w pobliżu (do pracy zarówno w domu, jak i na zewnątrz), brak ryzyka potknięcia się operatora o przewód zasilający oraz uszkodzenia kabli na torach lub przez inne maszyny w trakcie transportu, możliwość pracy z niskim poziomem hałasu (np. w pobliżu domostw), a także duża pojemność akumulatorów (jeden dzień roboczy) - brak „efektu pamięci”. Miniwywrotka elektryczna HS701E z akumulatorem litowym ma pojemność ładowania 0,34 m³ (maks. ładunek - 700 kg, podobnie jak HS701). Wymiary to: długość - 213,4 cm (193,4 cm w transporcie), szerokość - 75 cm i wysokość - 133 cm.
fot.firmowe
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę